شناسه خبر:75429
1402/8/13 11:39:30

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان را سرزمین مناره و خاستگاه موسیقی عرفانی و دف‌نوازی دانست و گفت: انجمن دف ایران با مرکزیت سنندج می‌تواند در تداوم فعالیت‌های این عرصه کمک‌کننده باشد.

محمدمهدی اسماعیلی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار هنرمندی از عرصه موسیقی عرفانی عبدالرحمان غوثی از دف‌نوازان شهر سنندج، اظهار کرد: کردستان سرزمین مناره‌ها و خاستگاه اصلی دف و دف‌نوازی و موسیقی عرفانی است.

 

وی افزود: در ایام میلاد حضرت محمد (ص) شاهد برنامه‌ها و رویدادهای عرفانی محور با استفاده از نوای دف و مداحی پیامبر اعظم و اهل بیت بودیم و این نشان از ارادت مردم کردستان به آخرین فرستاده پروردگار برای هدایت و راهنمای بشریت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از فعالیت‌های گروه‌های دف‌نوازی سطح استان، اظهار کرد: انجمن دف ایران با مرکزیت سنندج می‌تواند در تداوم فعالیت‌های این عرصه موسیقی عرفانی مفید واقع شود.

 

در این دیدار ضمن قدردانی از سال‌ها تلاش‌های ارزشمند عبدالرحمان غوثی از دف‌نوازان پیشکسوت شهر سنندج، گروه دف‌نوازی اخوان نیز با اجرای مداحی و مولودی‌خوانی زیبا، شنوندگان به‌ویژه شخص وزیر را به فیض رساندند.

 

در پایان از سوی گروه دف‌نوازی اخوان لوح سپاس برای تأسیس انجمن دف، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد و از ایشان قدردانی به عمل آمد.

 

 

شناسه خبر 75429