شناسه خبر:75157
1402/8/6 12:05:22

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان گفت: در هفت ماهه امسال 720 میلیارد ریال برای حفظ ایمنی و حریم راه‌های استان هزینه شد.

صلاح‌الدین محمدی با اشاره به اقدامات حوزه ایمنی و حریم راه‌های استان در هفت ماهه سال‌جاری اظهار کرد: در این مدت دو هزار و 350 کیلومتر خط‌کشی سرد در محورهای استان انجام شد‌.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای آرام‌سازی ترافیک نیز 90 کیلومتر شیار لرزاننده انجام شد، افزود: در 51 مقطع نیز ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها صورت گرفته است.

 

معاون راهداری استان کردستان با اشاره به لزوم استفاده تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی راه‌ها جهت سهولت تردد، گفت: در این مدت از سال‌جاری بیش از 9 هزار تابلو علائم ایمنی راه‌ها در سطح جاده‌های استان نصب، تعمیر و نظافت شد.

 

محمدی اضافه کرد: همچنین در همین مدت بیش از هزار و 890 مترمربع تابلوی اطلاعاتی در سطح جاده‌های استان احداث، تعمیر و نظافت شده است.

 

وی به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه حریم و ایمنی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: اجرای روشنایی نقطه‌ای در 6 تقاطع همسطح، نگهداری روشنایی راه به طول 45 کیلومتر، ارتقاء حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود به طول 11 کیلومتر، نگهداری 55 دستگاه چراغ چشمک‌زن تقاطع‌ها و نگهداری هشت دستگاه تونل از دیگر اقدامات سال جاری بود که در مجموع با هزینه 720 میلیارد ریال انجام گرفت.

 

 

شناسه خبر 75157