شناسه خبر:75154
1402/8/6 12:03:00

رئیس دانشگاه کردستان گفت: 16 نفر از اساتید دانشگاه کردستان بر اساس آخرین به‌ روزرسانی پایگاه ISC در مهر ماه سال جاری در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

حامد قادرزاده در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC وظیفه سنجش و پایش عملکرد علمی ایران و دیگر کشورهای اسلامی را بر پایه تحلیل‌های علم‌سنجی بر عهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تازه‌ترین به‌روزرسانی این پایگاه در مهرماه 1402 منتشر شد و فهرست عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی 1960 تا 2022 در 22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرد.

 

رئیس دانشگاه کردستان افزود: از این دانشگاه، هیمن شهابی در حوزه موضوعی مهندسی با دو هزار و 528 مورد استناد، عطاالله شیرزادی در حوزه موضوعی مهندسی با هزار و 868 مورد استناد و حسن بیورانی در حوزه موضوعی فناوری‌های راهبردی (هوش مصنوعی و نانو) با هزار و 201 مورد استناد به ترتیب به‌عنوان سه پژوهشگر پر استناد انتخاب شده‌اند.

 

قادرزاده تصریح کرد: همچنین عبدالله سلیمی در حوزه موضوعی شیمی با هزار و 131 مورد استناد، قباد شفیعی در حوزه موضوعی مهندسی با 875 مورد استناد، مهران علوی در حوزه موضوعی شیمی با 636 مورد استناد، پرهام مرادی دولت آبادی در حوزه موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات با 575 مورد استناد، رحمان حلاج در حوزه موضوعی شیمی با 494 مورد استناد و محمدرضا ستاره در حوزه موضوعی فیزیک و نجوم با 440 مورد استناد از دیگر اساتید منتخب بودند.

 

وی افزود: رحمت صادقی در حوزه موضوعی شیمی با 323 مورد استناد، آرمان صادقی در حوزه موضوعی مهندسی با 294 مورد استناد، حسین درویشی در حوزه موضوعی کشاورزی، شیلات و جنگلداری با 251 مورد استناد و محمد رضایی در حوزه موضوعی مهندسی با 212 مورد استناد در این لیست قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: نگار علیزاده در حوزه موضوعی شیمی، روناک دقیق در حوزه موضوعی فناوری‌های راهبردی(هوش مصنوعی، نانو) و میثم اکبری در حوزه موضوعی مهندسی به ترتیب با 195، 152 و 139 مورد استناد در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

 

قادرزاده گفت: به‌منظور قدردانی از پژوهشگران پر استناد یک و دو درصد فعال در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته حمایت مالی جهت پرداخت پژوهانه تشویقی صورت گرفت و در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

 

 

شناسه خبر 75154