شناسه خبر:75130
1402/8/6 10:11:31
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مطرح کرد:

صدور 361 مجوز چاپ کتاب در همدان از ابتدای امسال

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه سپهرغرب گفت: تعداد مجوزهای صادرشده برای چاپ کتاب در موضوعات مختلف در استان همدان از ابتدای امسال، 361 مورد بوده است.

هادی شیرمحمدی در تشریح برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: براساس ابلاغیه‌ای که از طرف معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به‌عنوان دبیر هفته کتاب سی‌ویکمین دوره‌ هفته کتاب جمهوری اسلامی انتخاب و مسئولیت دبیرخانه و هماهنگی فعالیت‌های حوزه کتاب استان، به وی سپرده شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا جلسه‌های هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است و برنامه‌های پیشنهادی و عملیاتی دستگاه‌های مرتبط نیز بررسی شده‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و بخش مردمی در این خصوص استفاده خواهد شد، تصریح کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به این دلیل است که بتوان هفته مذکور را به‌عنوان رویداد نمادین فرهنگی کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، برجسته کرد.

شیرمحمدی در ادامه افزود: باید برای فضاسازی شهر از ظرفیت‌های تبلیغی شهرداری استفاده شود تا بتوان نویسندگان استان، کتاب‌های ارزشمند، مؤلفین و کتاب‌ را به مردم معرفی کرد؛ البته سایر دستگاه‌ها همچون حوزه هنری و نهادهای عمومی مانند کتابخانه‌ها نیز می‌توانند برای تبلیغات این هفته کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز استان نیز قرار است نسبت به تولید محتوا درخصوص نویسندگان و موضوعات مرتبط با کتاب اقدام کند، اظهار کرد: همچنین برنامه‌های مختلفی در سطح آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه به برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: رونمایی از کتاب‌های مختلف، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس و یکی از مدارس استان به‌عنوان نمونه، رونمایی از پوستر هفته کتاب با حضور دستگاه‌های مختلف، برگزاری جشن کتاب سومین دوره کتاب سال استان به‌عنوان جایزه قلم هگمتانه، برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب در سطح استان، برگزاری نشست‌های مختلف تخصصصی و استعدادیابی کودکان علاقه‌مند به حوزه کتاب برای تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، ازجمله اقداماتی است که در این هفته انجام خواهد شد.

وی در پایان با عنوان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه‌های خوبی در این هفته برای جامعه هدف خود تدارک دیده است، اظهار کرد: این برنامه‌ها در سطح مر اکز 20 گانه‌ کانون پرورش فکری همدان برگزار خواهند شد؛ همچنین نهاد عمومی کتابخانه‌ها نیز اقدامات ارزنده‌ای در این هفته خواهد داشت تا قدمی در راستای اعتلای آگاهی، اندیشه، علم، ادب و عرفان برداشته باشیم.

شناسه خبر 75130