شناسه خبر:75125
1402/8/6 09:30:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمند‌سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده، یک‌هزار و 300 نفر از زندانیان از ابتدای سال جاری تاکنون آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران هدف از آموزش زندانیان را توانمندسازی و کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی اعلام کرد و افزود: زندانیان شرکت‌کننده در دوره‌های فنی و حرفه‌ای 105 نفر زن و یک‌هزار و 278 نفر مرد بوده‌اند.

وی تأکید کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبودیافته در رشته‌هایی که بازار کار دارد، نقش مهمی در عدم بازگشت آن‌ها به سمت مواد مخدر و اعتیاد مجدد و داشتن یک زندگی سالم دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه‌شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: مهارت‌آموختگان در رشته‌هایی مانند برق ساختمان، شلواردوز، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، قالی‌بافی، جوشکاری، پیرایشگر مردانه و معرق‌کار چوب از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

مختاران گفت: ارتقای سطح مهارتی زندانیان آن‌ها را به سوی اشتغال پایدار، تأمین معاش، بازدارندگی از ارتکاب جرم و بازگشت به محیط زندان و تأثیر مثبت روحی و روانی در دوران محکومیت سوق می‌دهد.

وی اظهار کرد: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند.

شناسه خبر 75125