شناسه خبر:75046
1402/8/3 11:48:20

استاندار ایلام گفت: رفع مشکلات و راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان دهلران موجب تحول در توسعه و اشتغال استان و این منطقه خواهد شد.

حسن بهرام‌نیا با حضور در نهاد ریاست‌جمهوری به اتفاق نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، نشست مشترکی با معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور و مجموعه مدیران مرتبط با پتروشیمی دهلران برای بررسی و رفع مشکلات و موانع اجرایی پروژه‌ پتروشیمی دهلران برگزار کرد.

 

در این نشست بر اهمیت پروژه‌ پتروشیمی دهلران و پیگیری‌های مکرر مسئولان استانی برای حل مشکلات این پروژه‌ی مهم تأکید کرد.

 

بهرام‌نیا با بیان اینکه از سرگیری عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران از مطالبات اصلی مردم منطقه و استان است، ابراز کرد: تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه در دهلران، موجب تحول در توسعه و ایجاد اشتغال‌زایی بالا در منطقه خواهد شد.

 

در این نشست مقرر شد نشست‌هایی برای بررسی نهایی اقدامات انجام شده و تحقق مصوبات این جلسه تا حصول نتیجه و تسریع در کار به‌منظور از سرگیری مجدد فعالیت پتروشیمی دهلران استمرار داشته باشد.

 

همچنین مقرر شد تا از طریق بانک مرکزی موضوع حواله‌ ارزی 100 میلیون یورویی برای تامین تجهیزات وارداتی حل و فصل و سرمایه‌گذار برای رفع مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی و ترخیص کالاها از گمرکات کشور اقدام و موضوع رفع مشکل ذینفع واحد از طریق وزارت اقتصاد و شورای پول و اعتبار پیگیری شود.

 

پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی نفت از سوی شرکت ملی نفت در دو نوبت از طریق حوزه‌ معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

این نشست مشترک با حضور استاندار ایلام، بهزاد علیزاده نماینده مردم، حمید پاداش، معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیران مرتبط با پروژه‌ پتروشیمی دهلران (عبدالحسین بیات مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت، محمدجواد شمس مدیرعامل او یک، ذبیح‌الله نعیمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، محمدرضا حمیدی مدیرعامل پتروشیمی دهلران)، نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک تجارت؛ برای بررسی و رفع مشکلات و موانع اجرایی پروژه‌ پتروشیمی دهلران برگزار شد.

 

 

شناسه خبر 75046