شناسه خبر:75017
1402/8/2 12:26:25

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از خط‌کشی دو هزار و 700 کیلومتر در محورهای استان همدان خبر داد.

مهرداد آهکی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به‌منظور ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی عملیات خط‌کشی و احیای خط سه هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان توسط پنج گروه خط‌کشی در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: طی هفت‌ماهه گذشته دو هزار و 700 کیلومتر از راه‌های استان توسط چهار گروه پیمانی و یک گروه امانی به‌صورت سه‌خطه خط‌کشی شده و این عملیات تا پایان سال درصورت مساعد بودن شرایط جوی نیز ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: خط‌کشی در راه‌ها به‌خصوص در هوای مه‌آلود و شب، نقش مؤثری در ارتقای ایمنی، تعیین‌ حد و مرز مسیرهای عبوری و غیره دارد.

 

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط‌کشی در راه‌های شریانی و اصلی به‌صورت سه‌خطه است.

 

آهکی در پایان یادآور شد: همدان در ایام تعطیلات نوروزی رتبه دوم کشوری در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، در ایام اربعین با توجه به افزایش ترددها نسبت به مدت مشابه پارسال رتبه سوم و طی 6 ماهه نخست سال 1402 نیز رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات و مصدومین جاده‌ای کسب کرده است.

 

 

شناسه خبر 75017