شناسه خبر:74950
1402/8/1 13:49:44

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن تاریخ‌های دروغ می‌سازد و برای نوجوانان برنامه دارد، گفت: امروز دشمن با جنگ روانی و در فضای مجازی از ما تلفات نوجوان می‌گیرد که باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام محمد وحیدی ظهر روز گذشته در آیین پاسداشت جنبش دانش‌آموزی و شهدای 30 مهرماه سال 57 همدان که با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در سالن همایش‌های تالار معلم برگزار شد، ضمن مروری بر تحولات دنیا، اظهار کرد: زمانی انگلیسی‌ها در دنیا حمکرانی داشتند و مهم‌ترین امپراتوری دنیا از آنِ آن‌ها بود؛ به‌طوری که تا آمریکای شمالی نیز رسیده بودند.

 

حجت‌الاسلام وحیدی گفت: آن‌ها وقتی آمریکای شمالی را کشف کردند، حتی بومی‌های آنجا را انسان حساب نکردند و تمام آن‌ها را کشتند؛ امروز هم در آمریکای شمالی و کانادا قبرهای دسته‌جمعی از اجساد بومیان پیدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها حکومتی را بر مبنای آنگلوساکسون‌ها تشکیل و آن را گسترش دادند، ادامه داد: با همراهی انگلیس و آمریکا و ادعای برتر دانستن صهیونیست‌ها ایجاد کشوری به‌نام اسرائیل در برنامه قرار گرفت، آن‌هم با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و غصب سرزمین آن‌ها.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بسیار نژادپرست هستند و خود را برتر می‌دانند اما صهیونیست‌ها می‌گویند غیر یهودیان حیوان‌هایی هستند که برای خدمت به آن‌ها خلق شده‌اند، افزود: 70 سال پیش این رژیم ایجاد شد و 15 سال بعد امام (ره) با روشنگری و این شعار که «یاران من در گهواره‌اند» جلوی تفکر نژادپرستی و ظلم و فساد ایستاد.

 

* حرکت امام زمانی از نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد

 

وی با بیان اینکه 15 سال بعد امام (ره) با همان یاران نوجوان و جوان خود توانست حکومت‌ شاه که مورد تأیید و حمایت آمریکا بود را تغییر دهد، گفت: تأثیر این اقدام بزرگ در منطقه بسیار عجیب، گسترده و ماندگار بود‌.

 

حجت‌الاسلام وحیدی با اشاره به شکل‌گیری و تقویت تفکر مقاومت به تأسی از انقلاب اسلامی در کشورهای جهان، افزود: این مکتب و عقیده فردی مانند شیخ زکزاکی را تربیت کرده که وی نیز در کشور خود 25 میلیون شیعه تابع ولایت تربیت کرده است.

 

وی از نفوذ تفکر انقلاب در قلب اروپا سخن به میان آورد و با بیان اینکه با این‌همه اتفاق مؤثر متأسفانه تلاش ما برای معرفی انقلاب خوب نبوده است، گفت: امروز برخی از تازه‌مسلمان‌ها از اروپا به قم می‌آیند تا آموزش‌ ببینند و برای تبلیغ به کشور خود بازگردند‌.

 

این استاد دانشگاه افزود: امروز حتی افراد غیر مسلمان وارد موضوع حضرت مهدی (عج) شده‌اند و از ایشان صحبت می‌کنند، اخیراً نیز چالش جدیدی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و «سلام یا مهدی» توسط این افراد خوانده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه سه شهر در جهان محل ظهور امام زمان (عج) معرفی شده و باید آن‌ها را برای ظهور آماده کنیم، گفت: حجاز، مسجد‌الاقصی در قدس و کوفه که پایتخت حکومت امام خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام وحیدی با اشاره به نقش تاریخ‌ساز نوجوانان، گریزی به قیام 30 مهرماه 57 دانش‌آموزان همدان زد و افزود: حرکت امام زمانی نیز از نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد؛ بنابراین باید خود را برای این روز آماده کنید.

 

وی با بیان در فتنه سال گذشته دشمن با دروغ‌پردازی افکار و احساسات نوجوانان را نشانه گرفته بود، گفت: امروز دشمن با جنگ روانی و در فضای مجازی از ما تلفات نوجوان می‌گیرد، امروز محیط جنگ ما رسانه است و باید هوشیار بود.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن تاریخ‌های دروغ می‌سازد و برای نوجوانان برنامه دارد، تأکید کرد: باید حواسمان باشد که ما به قاسم سلیمانی‌ها در عرصه نظامی و دکتر شهریاری‌ها در عرصه علمی نیاز داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جمله‌ای‌ دارند مبنی بر اینکه جهت دنیا درحال تغییر است و ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم؛ آن کسانی که باید در این عرصه سردمدار بمانند، جمع حاضر یعنی نوجوانان هستند.

 

* خشم مقدس مسلمانان علیه اسرائیل

 

در ادامه یک دانشجو از دانشگاه غزه با بیان اینکه امروز با جنایت‌های رژیم کودک‌کش دیگر جای ظالم و مظلوم عوض نمی‌شود، تأکید کرد: صهیونیست‌ها با تمام امکانات سعی دارند شکست سنگین طوفان‌الاقصی را با کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تلافی کنند؛ هرچند این شکست غیر قابل جبران است.

 

مهدی صالح گفت: امروز صهیونیست‌ها جای امنی برای غزه نگذاشته‌اند؛ از خانه تا بیمارستان را نابود کرده‌اند، در چشمان مسلمان جهان خشمی مقدس علیه اسرائیل را می‌بینیم که برای اسلام است.

 

وی ابراز کرد: جوانان فلسطین دو هفته پیش عملیات بزرگی را ترتیب دادند، جوانانی که این عملیات را انجام دادند، کمتر از 10 سال پیش نوجوان بودند، اما خود را ازلحاظ اعتقادی تقویت و برای امروز آماده کردند که باعث افتخار یک امت شوند.

 

این دانشجو بیان کرد: 75 سال از عمر رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد و امروز نیز شکست سنگینی را متحمل شده است، نشانه‌های موجود باعث شده امیدوار باشیم آزادی فلسطین نزدیک است.

 

وی با قدردانی از جمع حاضر، گفت: از همه دعوت می‌کنم به دفاع از فلسطین به پاخیزید، نه اینکه فلسطین ضعیف باشد، بلکه در ابراز خشم از جنایات و برای ظهور امام زمان (عج) سهیم باشید.

 

* راه دانش‌آموزان 30 مهرماه 57 را ادامه می‌دهیم

 

مدیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان نیز با بیان اینکه تمام برنامه‌های این مراسم توسط دانش‌آموزان طراحی شده است، اظهار کرد: امروز سالروز 30 مهرماه 57 است، روزی که دانش‌آموزان نتوانستند ظلم و فساد را تحمل کنند و دست به دست هم و گوش به فرمان امام (ره) کاری کردند که در تاریخ کشور بی‌نظیر است.

 

صالح زارعی با بیان اینکه امروز دور هم جمع شده‌ایم که بگوییم همان راه را ادامه می‌دهیم و همچنان گوش به فرمان ولایت هستیم، گفت: به دنبال این هستیم دانش‌آموزان و نوجوانان در تحولات اجتماعی کشور خود نقش‌آفرین باشند.

 

 

شناسه خبر 74950