شناسه خبر:74882
1402/7/30 09:18:26

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ایمن‌سازی مسیر پُرسانحه گل‌تپه- بیجار به درخواست پلیس و مردم از سوی راهداری در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه بیان کرد: در این راستا نسبت به نصب سرعت‌کاه در این مسیر و احیای سرعت‌کاه‌های موجود در مسیرهای فرعی و روستایی منتهی به این جاده اقدام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در جلسه شب گذشته پلیس و راهداری در محل بروز تصادف فوتی، تصمیم ایمن‌سازی بخش باقی‌مانده این جاده تا دو ماه آینده، گرفته شد.

 

سرهنگ فکری ادامه داد: جاده همدان به سمت بیجار به طول حدود 100 کیلومتر به‌ویژه از قسمت میدان گل‌تپه به سمت بیجار، مسیری کوهستانی، کم‌عرض، با شیب 12 درصد، دارای تقاطع و ورودی زیاد از روستاهای مجاور به این جاده و پیچ‌وقوس‌های غیر استاندارد است.

 

وی افزود: نقص‌های فنی موجود در مسیر، این جاده را به پُرتلفات‌ترین و حادثه‌خیزترین محور همدان تبدیل کرده است؛ به‌گونه‌ای که با اندک سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی راننده، شاهد بروز تصادفات گروهی و دسته‌جمعی در آن هستیم.

 

رئیس پلیس راه استان همدان دیگر اقدامات مورد نیاز برای ایمن‌سازی این جاده را خط‌کشی وسط و حواشی راه و نصب دوربین ثبت تخلف سرعت عنوان کرد و گفت: قرار است این طرح‌ها آغاز شود و حداکثر تا دو ماه آینده به پایان برسد.

 

وی یادآوری کرد: جاده همدان به سمت بیجار به طول حدود 100 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن ایمن‌سازی شده و 30 کیلومتر پُرحادثه آن هم از حد فاصل گل‌تپه تا بیجار در دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

 

رئیس پلیس راه استان همدان درباره تصادف شب گذشته نیز گفت: خودروی سمند با شماره انتظامی سنندج با چهار سرنشین در جاده گل‌تپه درحال تردد بوده که به‌علت بی‌توجهی راننده به جلو، خودرو به سمت چپ جاده منحرف شده و راننده بلافاصله و عجولانه خودرو را به داخل جاده بازمی‌گرداند.

 

سرهنگ فکری افزود: هم‌زمانی بازگشت خودروی سمند به سطح جاده با عبور کامیون بنز حامل سیب زمینی، موجب برخورد کامیون با وسط این خودرو می‌شود.

 

وی اضافه کرد: سواری سمند دچار حریق شده و چهار سرنشین آن در دم جان می‌بازند؛ کامیون بنز نیز واژگون و راننده آن هم مجروح و به مرکز درمانی منتقل می‌شود.

 

 

شناسه خبر 74882