شناسه خبر:74875
1402/7/29 13:58:15

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سامانه سیتا جهادکشاورزی که سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری است، 60 هکتار تقاضا برای ایجاد گلخانه در استان ثبت شده است.

علی اصغر زارعی اظهار کرد: امسال با افزوده شدن 16 هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی، این سطح به 760 هکتار رسید.

 

وی با بیان اینکه اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های سبزی و صیفی استان 212 هکتار، گل‌های زینتی 542 هکتار و میزان سایبان در باغات به 6 هکتار رسیده‌ است، افزود: امسال سرمایه گذاران 90 درصد منابع مالی جهت ایجاد گلخانه‌ها در استان را تامین کردند و همچنین 80 تا 100 میلیارد ریال منابع مالی از اعتبارات سال گذشته به متقاضیان این امر پرداخت شده‌ است.

 

زارعی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل سرما با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه در برخی باغ‌ها علاوه بر میوه، تنه درختان هم بر اثر سرمازدگی آسیب می‌بیند، لذا باغداران استان مرکزی علاوه بر بیمه محصول باغات، تنه درختان را نیز می‌توانند به صورت جداگانه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حوادث طبیعی از جمله سرمازدگی 77 میلیارد ریال خسارت به باغات استان مرکزی وارد کرد.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: بیمه محصولات کشاورزی هرساله از یکم مهرماه آغاز می‌شود و بر اساس بخشنامه بانک، تمامی محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

 

شناسه خبر 74875