شناسه خبر:74806
1402/7/26 14:09:23

مدیر کل تعاونی روستایی ایلام از تکمیل فاز دوم طرح 55٠ هزار هکتاری ایلام و خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.

حمیدرضا شکری گفت: اجرای طرح توانمندسازی و مشارکت در دانش و اندوخته‌های علمی فعالان حوزه‌های تعاونی‌های تولید روستایی و شرکت‌های پیشرو در عرصه کشاورزی قابل تقدیر است.

 

وی افزود: طرح 50 هزار هکتاری کرخه ایلام منشعب از طرح عظیم احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب است.

 

مدیر کل تعاونی روستایی ایلام خاطرنشان کرد: گردهمایی تعاونی‌های تولید روستایی در بخش نرم‌افزاری در راستای ارائه آموزش‌های آموزش‌های بهینه به مدیران عامل تعاونی‌های تولید و کشاورزان زیر مجموعه‌های مصرف حجمی آب که مهمترین مسئله گریبان‌گیر کشاورزان و تعاونی‌های تولید استان ایلام است بسیار مؤثر است.

 

شکری ادامه داد: با مشارکت سازمان مرکزی تعاون روستایی، رویکرد جدیدی در حال پیگیری است که متعاقب آن تکمیل فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری رهبری در آینده نزدیک خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت توزیع و مصرف آب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مؤثر در افزایش بهره‌وری و رشد تولید محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری شامل سنتر پیوت و کلاسیک ثابت در اراضی تحت شبکه کرخه ایلام دشت‌های عباس، فکه و عین خوش کشاورزان را ترغیب به فعالیت‌های تولیدی نموده است.

 

شکری گفت: ارتقای سطح تولید این اراضی مستلزم بهره‌مندی از تجربیات کشاورزان خوزستانی است که پیشتر در این زمینه به فعالیت پرداخته و ایده‌های تجربی خود را با متد روز تلفیق نموده و گره از مشکلات روش‌های سنتی کشاورزی باز کرده است.

 

وی خواستار ایجاد وحدت رویه در حوزه مدیریت توزیع و تحویل آب به کشاورزان و تعاونی‌های تولید در قالب قراردادهای حجمی شد تا در نتیجه به کاهش مشکلات حوزه آب کشاورزی به‌منظور دستیابی به اهداف رشد تولید نائل گشت.

 

 

 

 

شناسه خبر 74806