شناسه خبر:74751
1402/7/25 11:54:56

فرماندار سنندج گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار استفاده شود.

حسن عسکری در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در سنندج اظهار کرد: هر شهر و کشوری به سمت توسعه شرکت‌های دانش بنیان برود در آینده موفقیت‌های قابل توجهی را کسب خواهد کرد.

 

وی افزود: در استان کردستان شرکت‌های دانش بنیان از رشد قابل توجهی برخوردار هستند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی شرکت‌های دانش بنیان به ویژه به نسل جوان و به مردم بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند لینگ ارتباطی را برقرار کند.

 

فرماندار سنندج عنوان کرد: بیکاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سنندج و کل استان است که البته طی دو سال اخیر با حمایت مسوولان از جمله اعطای تسهیلات بانکی با بهره کم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و همچنان استمرار دارد، معتقدیم با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت شرکت‌های نوآور و دانش بنیان می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

 

عسکری افزود: یکی از مشکلات عمده جامعه ما در حوزه بیکاری، بیکاری فارغ‌التحصیلان است طبیعتا شرکت‌های دانش‌بنیان در مهارت‌افزایی افراد بیکار فارغ‌التحصیل می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: با توسعه فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی که بخشی از دستاوردهای خوب را در این نمایشگاه مشاهده کردیم بخش زیادی از بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان بیکار وارد بازار کار شوند.

 

فرماندار سنندج عنوان کرد: ارزش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی محقق می‌شود که هم راستا با امکانات و ظرفیت‌های منطقه باشد تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد و اشتغال باشیم.

 

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه جهاددانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان در سنندج افتتاح شد.

 

این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه چهاد دانشگاهی از امروز به مدت سه روز در سنندج برپا است.

 

 

شناسه خبر 74751