شناسه خبر:74612
1402/7/22 12:31:33

سپهرغرب-گروه سلامت: بیش از یک‌هزار نفر از پرستاران ایران در نامه‌ای به شورای بین‌المللی پرستاران، درخواست کردند از مردم مظلوم غزه حمایت کنند.

جمعی از پرستاران و انجمن‌های پرستاری ایران طی نامه‌ای به شورای بین‌المللی پرستاران، از این نهاد بین‌المللی خواستند تا هرچه سریع‌تر نقش ذاتی خود برای حفظ امنیت کارکنان بهداشتی غزه را ایفا و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال مجروحان جنگی به‌ویژه کودکان و زنان از غزه را فراهم کند.
امضاکنندگان این نامه همچنین کارزاری را برای امضای پرستاران و نیروهای بهداشتی و درمانی ایران برای حمایت از مجروحان و کادر بهداشت و درمان غزه برگزار کرده‌اند و تعداد امضاکنندگان آن رو به افزایش است.
 
متن بیانیه پرستاران ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه به این شرح است:
 
خانم دکتر پاملا سیپریانو، رئیس محترم شورای بین‌المللی پرستاران، آقای هوارد کاتن، مدیر محترم ارشد اجرایی شورای بین‌المللی پرستاران، سرکار خانم دکتر فاطمه الرفاعی، عضو محترم هیئت‌مدیره شورای بین‌المللی پرستاران از منطقه مدیترانه شرقی، بسیار باعث تأسف است که بار دیگر منطقه خاورمیانه شاهد جنگ و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان است.
 
ما به‌عنوان پرستار همیشه به دنبال برقراری صلح در هر نقطه از جهان هستیم و رسالت ما ارائه خدمات به همه مجروحان و بیماران فارغ از رنگ، نژاد و ملیت در چنین شرایط سختی است. درحال حاضر با محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و قطع برق و آب و جلوگیری از حمل‌ونقل مواد غذایی و دارو، آسیب‌های زیادی به غیر نظامیان ازجمله زنان و کودکان فلسطینی وارد می‌شود و در این شرایط وظیفه سازمان‌های بین‌المللی است که هرچه سریع‌تر راه حلی بیابند.
 
اخبار زیادی حاکی از حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه است که جان پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی را به خطر می‌اندازد و ارائه خدمات مورد نیاز مردم را با مشکل جدی مواجه می‌کند. ما گروهی از پرستاران ایرانی شامل اساتید، مدیران، پرستاران بالینی و دانشجویان پرستاری ضمن حمایت از حقوق ملت فلسطین برای دفاع مشروع از سرزمین ابا و اجدادی خود و محکومیت هر نوع اشغالگری، از آنجایی که شورای بین‌المللی پرستاران همواره بر حفظ امنیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بحران‌ها و جنگ‌ها تأکید می‌کند و براساس مفاد کنوانسیون ژنو مصوب 1949، از آن شورا درخواست می‌کنیم تا با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و با حمایت 136 انجمن ملی پرستاری عضو آن نهاد، فوراً نقش ذاتی خود را ایفا کند و اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای حفظ امنیت مراکز بهداشتی و کارکنان بهداشتی در غزه و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال ایمن مجروحان جنگی به‌ویژه کودکان و زنان برای درمان و مراقبت در بیمارستان‌های خارج از مناطق جنگی ازجمله ایران، به انجام رساند.
 
ما همچنین از همکاران و انجمن‌های پرستاری خود در منطقه می‌خواهیم که با دولت‌های خود برای هرگونه مداخله جهت پایان دادن به درگیری، مذاکره کنند.
 
جمعی از این افراد عبارت هستند از: احمد نجاتیان، محمد شریفی‌مقدم، علیرضا نیکبخت، عباس عبادی، جمیله مختاری، عبدالله ثقفی، علی عباسی، وحید زمانزاده، جواد توکلی، مجید احمدی، علی رحمانی، عرفان دشتی، سعید هاشمی، محمدعلی مردم، محمد موسوی، علی مرادی، یاسر سعید، عبدالله ثقفی، مهدی جعفری‌عوری، محمدحسن جهانشاهی، مسعود فاطمی و غیره.
 
 

شناسه خبر 74612