شناسه خبر:74547
1402/7/20 11:47:47

سپهر غرب-گروه دین و اندیشه:روز قیامت روز ملاقات با خداوند و روز لقاء الهی است، در آیه پایانی سوره مبارکه کهف آمده است، رمز یک ملاقات مطبوع و خوشایند با خداوند بزرگ در سه محور توحید، عمل صالح و اخلاص خلاصه می‌شود.

پیشکسوت و کارشناس علوم قرآن گفت: روز قیامت روز ملاقات با خداوند و روز لقاء الهی است. در آیه پایانی سوره مبارکه کهف آمده است: رمز یک ملاقات مطبوع و خوشایند با خداوند بزرگ در سه محور توحید، عمل صالح و اخلاص خلاصه می‌شود.
وی در ادامه افزود: وقتی از توحید سخن می‌گوئیم، یعنی در هیچ امری کسی را با خداوند بزرگ شریک قرار ندهیم. چرا که شرک جزو گناهان کبیره است. شرک بر اساس نظر علمای بزرگ اسلام به دو دسته شرک خفی یا پنهان و شرک آشکار تقسیم می‌شود.
 
سلیمی خاطرنشان کرد: شرک آشکار یعنی افراد عمداً برای خداوند شریک قرار داده و به طور مثال بت پرست باشند. اما شرک خفی به معنای هرگونه ریا، دنیاپرستی، نفاق و دخالت دادن دیگران در قلمرو خداوند است که نوعی شرک محسوب می‌شود.
 
وی یادآور شد: در آیه 162 سوره مبارکه انعام از زبان حضرت ابراهیم (ع) قهرمان توحید آمده است: نماز، طاعت و عبادت من، حیات و ممات من و همه هستی من برای خداوند است که این امر نشان از روح تسلیم و عبودیت ایشان دارد.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: خداوند یقیناً بی‌نیاز از ما و هدایای ماست. اما به گفته پیامبر اسلام (ص) انسان می‌تواند در روز قیامت چهار هدیه برای خداوند ببرد. این هدایا امر به معروف و نهی از منکر، نصیحت مردم به خیر و خوبی با اخلاق و منطق و رحم و مروت داشتن برای تمام انسان‌ها است.
 
 

شناسه خبر 74547