شناسه خبر:74500
1402/7/19 08:25:17

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت محیط و سلامت آب و غذا در مناطق گردشگری نهاوند تأکید کرد.

محمدمهدی مجذوبی در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با قدردانی از زحمات و خدمات دکتر متین، مدیر سابق این شبکه و تبریک به دکتر ‌زهرا ده‌بوره سرپرست جدید شبکه، اظهار کرد: از روز گذشته مراسم کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس در استان همدان درحال برگزاری بوده و شایسته است از این شهیدان و امام خمینی (ره) که نهال انقلاب را به همت و حمیت خود کاشتند، یاد کنیم و عرض طاعت و اطاعت خود را به پیشگاه ولی‌عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب ابراز کنیم.

وی به دیدار اخیر وزیر بهداشت و معاونین وی با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب بر توجه ویژه به حوزه بهداشت تأکید کردند که این رویکرد باعث می‌شود در آینده حجم کمتری از بیماری داشته باشیم و بار مالی و هزینه‌ای کمتری برای کشور ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: طرح پزشک خانواده در کبودراهنگ درحال اجرا است؛ باید آمادگی در سایر شهرستان‌ها هم ایجاد شود تا هر زمان که اجرای طرح در همه شهرستان‌ها ابلاغ شد، مانعی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به حوزه بهداشت و درمان استانی است و عملکرد هم باید استانی باشد، بیان کرد: در زمینه پروژه‌ها طی دو سال گذشته، نهاوند عملکرد مناسبی داشته است؛ در همین راستا باید محل زیست پزشکان مقیم را به سرعت پیگیری و اجرایی کنیم.

مجذوبی تشریح کرد: سی‌تی‌اسکن جدید برای شبکه نهاوند خریداری شده و دستگاه ماموگرافی نیز طی یکی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از اعتباربخشی شبکه‌های بهداشت و درمان خبر داد و گفت: نظارت‌ها با هدف افزایش خدمات و بررسی چالش‌ها تداوم دارد و این امر در اعتباربخشی به واحدهای مختلف بهداشت و درمان اثرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه تعاملات بین بخشی باید جدی گرفته شود، افزود: در میدان بودن از مؤثرترین روش‌ها در پیشبرد اهداف است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد؛ چراکه پیگیری مستمر به اذعان رئیس‌جمهور و مدیران ارشد کشور، به افزایش توفیقات در مسیر اهداف کشور منجر می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی اعم از مسئله نماز، پوشش حرفه‌ای و تکریم کارکنان باید حمایت و همراهی صورت گیرد؛ همچنین لازم است فعالیت‌های جهادی تقویت شود و در حوزه بهداشت، آب و غذا به‌ویژه در مراکز گردشگری ورودی جدی صورت گیرد.‌

مجذوبی تصریح کرد: بهداشت محیط یکی از محورهای مطالبه‌گری عمده ماست که باید مورد توجه واقع شود؛ به‌خصوص در شهرستان نهاوند که یکی از محورهای گردشگری استان است، این موضوع باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

* راه‌اندازی کلینیک سیار دنداپزشکی برای روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار نهاوند

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و قدردانی از خانواده‌های اهداکنندگان عضو، اظهار کرد: این خانواده‌ها با اهدای اعضای بدن عزیزان خود، زندگی دوباره را به جریان می‌اندازند که شایسته قدردانی است.

غلامرضا متین همچنین از نقش خیرین سلامت و مجموعه مدیران و کارکنان شبکه بهداشت و درمان نهاوند تقدیر کرد و افزود: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهیدقدوسی و بلوک زایمان شهیدعلیمرادیان، خانه بهداشت تاریک‌دره، پایگاه امداد جاده‌ای شهیدطائمه، فیزیوتراپی شهیدقدسی، انبار دارویی مرکز بهداشت و واحد دندانپزشکی کلینیک امام خمینی (ره) با تعرفه دولتی، ازجمله اقداماتی بوده که طی دو سال گذشته در این شبکه پیگیری شده است.

وی ابراز کرد: مرمت 36 خانه بهداشت و تخریب و بازسازی مراکز جامع سلامت (یک، دو و چهار شهری) ازجمله محورهای دیگر اقدامات این شبکه است؛ همچنین در راستای فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی جدید، احداث ساختمان پزشکان شهیدقدوسی در دو بلوک هشت واحدی، در دست انجام است.

متین از راه‌اندازی کلینیک سیار دنداپزشکی برای روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار خبر داد و افزود: 20 قلم تجهیزات سنگین ازجمله رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و غیره در بیمارستان علیمرادیان با ارزش 110 میلیارد ریال خریداری شده‌ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات بهداشتی درمانی در دوران کرونا و پساکرونا بهره‌مند شده‌ایم، عنوان کرد: پس از کرونا اقدامات ماندگاری نظیر ساخت و تجهیز بخش دیالیز شهیدقدوسی، بهسازی بخش ویژه شهیدعلیمرادیان، تجهیز کلینیک سیار دندانپزشکی، ساخت مرکز جامع سلامت گلشن و غیره با همراهی خیرین انجام شد.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان نهاوند از جذب نیروی انسانی متخصص در رشته جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و اورولوژی خبر داد و افزود: همچنین یک متخصص طب اورژانس جذب شده است، البته جذب پزشک عمومی اورژانس و مراکز بهداشتی دغدغه مهمی است که کمک به ماندگاری پزشکان می‌تواند در کاهش این دغدغه‌ها مؤثر واقع شود.

سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه مفتخرم که یک زن مسلمان ایرانی و نهاوندی هستم، اظهار کرد: بهبود روابط کادر درمان و مردم ازجمله اهدافی است که در مدیریت جدید پیگیری خواهد شد.

زهرا ده‌بوره با اشاره به اینکه ایجاد انتظارات مبتنی بر عقلانیت و ظرفیت‌های موجود از دیگر رویکردهایی است که باید در سیستم بهداشت و درمان دنبال شود، گفت: امید است با دعای خیر همگان و همراهی همکاران ارجمند، عملکردی مقبول رضای حق از خود برجای گذاریم.

در پایان این مراسم با اهدای هدیه و از خدمات و تلاش دکتر متین در طول تصدی مدیریت این شبکه قدردانی شد و ابلاغ انتصاب دکتر ده‌بوره به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت شبکه بهداشت و درمان نهاوند به ایشان اهدا شد.

شناسه خبر 74500