شناسه خبر:74386
1402/7/17 14:24:36

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در 6 ماهه اول سال جاری، چهار میلیون و 500 هزار تن کالا توسط ناوگان باری در استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 38 درصدی را نشان می‌دهد.

ادیب مارابی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 275 هزار برگ بارنامه برای جابجایی کالا در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال چهار میلیون 500 هزار تن کالا توسط ناوگان باری استان جابه‌جا شد، افزود: بیشترین کالای جابه‌جا شده مربوط به محصولات معدنی و ساختمانی با دو میلیون و 650 هزار تن بوده که سهم 60 درصدی را در جابه‌جایی کالا به خود اختصاص داده است و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی حمل در محمولات معدنی محقق شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در ادامه از افزایش 38 درصد مجموع کالای جابه‌جا شده در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کالاهای جابه‌جا شده به وسیله هشت هزار و 350 ناوگان باری صورت گرفت.

مارابی اذعان کرد: در مدت اخیر دو شرکت جدید حمل و نقل کالا در شهرستان‌های سقز و دهگلان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جهت حمل و نقل کالای اساسی از بنادر کشور، ناوگان حمل و نقل استان به سایر استان‌های دیگر اعزام شدند، گفت: از ابتدای سال جاری برای این مهم 28 هزار دستگاه حمل و نقل کالا به خوزستان جهت مراجعه به بندر امام خمینی (ره)، 6 هزار دستگاه ناوگان به هرمزگان جهت مراجعه به بندرعباس و بالغ بر 12 هزار دستگاه به سایر بنادر کشور از مبدأ استان به منظور حمل کالاهای اساسی اعزام شدند.

در حال حاضر بالغ بر 14 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا در کردستان کارت هوشمند داشته و در حال فعالیت هستند.

شناسه خبر 74386