شناسه خبر:74384
1402/7/17 14:17:38

رئیس بنیاد مسکن بیجار از احداث 427 واحد مسکن محرومان در روستاهای این شهرستان خبر داد.

جمال مرادپور به مناسبت روز روستا در بیجار اظهار کرد: روز پانزدهم مهرماه هرسال برای قدردانی از زحمات روستاییان به نام روز روستا نامگذاری شده است.

وی افزود: روستاییان در ایجاد رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند و باید تسهیلات لازم برای جلوگیری از مهاجرت آن‌ها صورت گیرد.

رئیس بنیاد مسکن بیجار عنوان کرد: نظام اسلامی و به تبع آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت محرومیت‌زدایی از روستاها تلاش بی‌وقفه داشته است.

مرادپور در ادامه به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیجار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن در روستاها اجرای طرح هادی روستایی است.

وی تصریح کرد: تاکنون این اداره اقدام به مطالعه طرح هادی 158 روستای شهرستان کرده و برای آن‌ها نقشه تهیه شده است.

وی اظهار کرد: طرح هادی 54 روستای شهرستان شامل جدول‌گذاری، سنگ فرش پیاده‌رو و آسفالت معابر انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن بیجار گفت: در سال جاری نیز اجرای طرح هادی و آسفالت معابر در 18 روستا با اعتبار 20 میلیارد و 156 میلیون تومان در دست اقدام است.

مرادپور در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی بنیاد مسکن بیجار با همکاری بانک‌های عامل تاکنون اقدام به احداث 6 هزار و 469 مسکن مقاوم در سطح روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کرده است.

به گفته وی، در سال جاری نیز 983 واحد دیگر در دست اقدام است.

رئیس بنیاد مسکن بیجار ادامه داد: تاکنون 427 واحد مسکن محرومان در روستاهای این شهرستان احداث شده است.

مرادپور گفت: در سال جاری نیز با همکاری بنیاد مستضعفان 100 واحد دیگر برای مستضعفین در دست احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به صدور اسناد مالکیت روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون هشت هزار و593 جلد سند به روستاییان تحویل شده و تا پایان سال جاری نیز 846 جلد سند دیگر تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی واگذاری زمین به افراد فاقد زمین در روستاها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیجار عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون 846 قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

شناسه خبر 74384