شناسه خبر:74382
1402/7/17 14:11:51

استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح جامع ایجاد شهرک اربعین استان ایلام تأیید شده، گفت: از برکت اربعین نگاه دولت و مسئولان به استان ایلام معطوف شده است.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین این استان، اظهار کرد: نشان افتخار خدمت به زوار اربعین حسینی بر سینه مردم ایلام و به‌ویژه شهرستان مهران نصب شده و این یک افتخار بزرگ برای همه مردم این استان است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایلام پایتخت خادمان زوار سیدالشهدا (ع) است، عنوان کرد: موکب‌داران اربعین در خلق این حماسه نقش مهمی ایفا و کانون اصلی خدمات‌دهی به زوار بودند و موجب رضایت‌مندی مقام معظم رهبری شد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه حماسه اربعین تجلی اوج فرهنگ عاشورا است، گفت: موکبداران و خادمان زوار اربعین در راستای تجلی این فرهنگ هر آنچه در چنته داشتند، دریغ نکردند و در طبق اخلاص گذاشتند.

بهرام‌نیا گفت: از همه کسانی که در حماسه اربعین در استان ایلام ازجمله موکب داران، ستاد اربعین، ائمه جمعه، مدیران، مردم، رسانه‌ها و... تقدیر و تشکر می‌کنم، و باید گفت موکب‌داران نقش مهمی در خدمات‌رسانی و رضایتمندی زائران در مرز مهران داشتند.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های اربعین در سال جاری برای تسهیل در تردد زوار تحول بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته یافت، مسیر ایلام به مهران چهارخطه شد که نقش مهمی در کاهش معطلی زوار در ایام اربعین امسال داشت.

وی گفت: زائران سال‌های گذشته در مسیر ایلام-مهران ساعت‌ها در ترافیک بودند ولی امسال با تلاش دولت بخش مهمی از زیرساخت‌های ارتباطی استان آماده گردید و همین عامل باعث رضایتمندی مردم از زیرساخت‌ها شد.

استاندار ایلام بیان کرد: امسال سه میلیون و 600 هزار زائر از مرز مهران امسال تردد کردند، این میزان تردد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مدیریت شد و بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته در بحث اربعین حل شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه به زودی کار شهرک اربعین استان ایلام آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح جامع ایجاد شهرک اربعین در استان ایلام تدوین و مورد تأیید ستاد اربعین و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به برکت اربعین نگاه دولت به سمت استان ایلام معطوف و خیلی از امکانات به سمت ایلام گسیل شده است، خاطرنشان کرد: استان ایلام امروز کانون اصلی تردد زوار است و این یک فرصت برای توسعه استان به‌شمار می‌رود.

آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین (ع) در مصلی شهر ایلام به حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، «جمالی‌نژاد» معاون عمرانی وزیر کشور، «قنبری» تحلیل‌گر و پژوهشگر برجسته کشور، مدیران و مسئولان برگزار شد.

شناسه خبر 74382