شناسه خبر:74119
1402/7/9 10:13:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اعلام آمادگی ابرپروژه راه‌آهن همدان- سنندج برای بهره‌برداری، گفت: با تکمیل این پروژه، مراکز استان‌های کردستان و همدان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

خیراله خادمی» در بازدید از پروژه راه‌آهن همدان- سنندج با اعلام آمادگی این پروژه برای بهره‌برداری، ابراز کرد: 32 درصد از پیشرفت فیزیکی این پروژه طی 1.5 سال گذشته محقق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می‌دهد راه‌آهن همدان- سنندج یک ابرپروژه ریلی است.

خادمی درخصوص مشخصات فنی این پروژه نیز ابراز کرد: طول پروژه از همدان تا سنندج حدود 151 کیلومتر است و سرتاسر مسیر آمادگی بهره‌برداری دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور هدف این پروژه را اتصال دو مرکز استان کردستان و همدان به شبکه ریلی دانست و افزود: اجرای راه‌آهن همدان- سنندج ارتباط مرکز کشور را به غرب کشور به‌صورت ریلی برقرار می‌کند؛ اما برای اینکه بتوانیم شرایط کریدور را ارتقا دهیم، باید به مرز باشماق اتصال انجام شود و از آن طریق به شبکه ریلی عراق متصل شویم تا به این ترتیب از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه دسترسی یابیم.

وی ادامه داد: با تکمیل این دسترسی‌ها تحولی در استان‌های غربی به‌ویژه استان کردستان رخ می‌دهد.

شناسه خبر 74119