شناسه خبر:74049
1402/7/6 12:41:26

امام‌جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا بر لزوم تحکیم انسجام ملت‌های مسلمان برای دستیابی به اهداف مشترک و هوشیاری مقابل دشمنان مشترک تاکید کرد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی پیامی در آستانه هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) این ایام خجسته را به مسلمین جهان، علما و نخبگان عالم اسلام به ویژه پرچمداران وحدت و برادری میان مسلمین تبریک گفت.

وی با ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و تاکید بر نقش و خدمات ماندگار ایشان برای وحدت میان جوامع اسلامی، گفت: بدون شک دشمن شناسی در عصر امروز وظیفه اصلی علما و نخبگان جهان اسلام است، مسلمین باید نسبت به طرح دشمنان مشترک خود آگاه باشند.

حجت‌الاسلام وحیدی گفت: تخریب رواداری و انسجام میان مذاهب اسلامی نقشه و راهبرد دشمنان ما به ویژه قدرت‌های استکباری و رژیم صهیونیستی است. اما راهبرد وحدت شیعه و سنی به شدت دشمنان را دچار مایوسی و هراس کرده است.

وی اظهار کرد: گرامیداشت هفته وحدت فرصتی برای اعتلای آرمان‌های امام خمینی (ره) در راستای نیازمندی به وحدت و تقویت سنگر یکدلی و یک زبانی برای دسترسی به منابع مشترک و مقاومت مشترک علیه توطئه دشمنان اسلام است.

وحیدی افزود: امام خمینی 12 تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامیدند زیرا بزرگداشت این ایام نشان دهنده یکپارچگی مسلمین جهان برای دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی به ویژه ایجاد یک جبهه علیه دسیسه دشمنان مشترک است.

وی تأکید کرد: پیروی از سیره نبوی (ص) بهترین روش تحکیم وحدت مسلمانان و مرکز راهنمایی و هدایت برای مسلمین جهان است.

امام جمعه ملبورن گفت: سیره و زندگانی نبی مکرم اسلام چراغ هدایت برای بشریت و روش زندگی راستین برای امت اسلامی است، دفاع از مستضعفین و مظلومان و مبارزه علیه ظلم و استکبار اساس نظام محمدی و شریعت اسلام است.

 

 

شناسه خبر 74049