شناسه خبر:74032
1402/7/6 11:39:22

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از اجرای طرح تعرفه‌گذاری پرستاران در استان خبر داد و گفت: معوقات از اسفندماه 1401 پرداخت شد.

پرستاران به‌عنوان گروه پیش‌قراول نظام سلامت، نقش مهمی در درمان بیماران مختلف دارند و با همکاری جامعه پزشکی به‌عنوان افراد حاضر در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مختلف، فعالیت تأثیرگذاری دارند؛ این افراد در دوران کرونا صحنه‌های بدیعی با ایثار و ازخودگذشتگی در عرصه مبارزه با این ویروس مهلک خلق کرده و جان بسیاری را نجات دادند و برخی از آن‌ها نیز در این مسیر به شهادت رسیدند.

یکی از مطالبات این قشر فعال در حوزه سلامت طی سال‌های گذشته اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بوده است؛ قانونی که 15 سال در اغما بوده، اما چندی پیش عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی‌ از ورود تعرفه خدمات پرستاری به سرانه سلامت در دومین سال اجرای این طرح خبر داد.

درواقع براساس گفته‌های این مقام مسئول این قانون همانند سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده و بر‌ این اساس به‌جای اینکه مشابه سال 1401 یک عدد ثابت باشد، اعتبارات در سرانه سلامت وارد شده است؛ بنابراین مبتنی بر عملکرد پرستاران و تولید خدمات پرستاری که انجام می‌شود، سازمان‌های بیمه‌گر باید هزینه را بپردازند.

براساس گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، در همین خصوص سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از پرداخت معوقات محاسبه‌نشده طرح تعرفه‌گذاری پرستاران در سال گذشته خبر داد.

علیرضا توقیری درخصوص اجرای طرح تعرفه‌گذاری پرستاران در استان همدان گفت: از مردادماه تا اسفندماه سال گذشته کارانه پرستارانی همدان محاسبه و طی چند مرحله به حساب کادر پرستاری زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است.

توقیری افزود: هرچند پرداخت مبالغ اجرای تعرفه‌گذاری به‌صورت علی‌الحساب بوده، اما محاسبات اجرای طرح از مرداد تا پایان سال قبل درحال تکمیل است و معوقات پرستاران به‌زودی پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان درباره پرداخت طرح تعرفه پرستاری در سال 1402 عنوان کرد: درتلاشیم که به کمک وزارت بهداشت سامانه اطلاعات بیمارستانی به سامانه کارآمد متصل شود تا محاسبات خدمات پرستاری سریع‌تر انجام شود.

توقیری در ادامه گفت: درصورتی که اطلاعات بیمارستانی به سامانه کارآمد متصل شود، کارانه پرستاران براساس خدمات ارائه‌شده توسط هر فرد پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 17 بسته خدمات پرستاری ثبت شده که در سال جاری این تعداد به 27 بسته افزایش یافته است، اذعان کرد: هم‌زمان نیز ارزش نسبی خدمات پرستاری به‌صورت کلی حدود 35 درصد رشد داشته است.

شناسه خبر 74032