شناسه خبر:74027
1402/7/6 11:19:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و گفت: برگزاری این دوره‌ها در 88 روستا مهاجرت بی‌رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم، اظهار کرد: در این راستا دو هزار و 389 نفر از روستاییان و عشایر استان همدان در 6 ماه نخست سال جاری آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: یک‌هزار و 736 زن و 653 مرد در قالب 87 دوره در سطح استان از آموزش‌های مهارتی در روستاها بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ترغیب و ایجاد انگیزه در روستاییان به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به‌کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای، از اهداف آموزش‌های مهارتی در روستاها است.

مختاران اظهار کرد: 53 حرفه ازجمله دوزنده کیف چرمی بادست، کمک‌آرماتوربند درجه دو، کلاف‌ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس‌کار تراکتور در قالب 180 دوره آموزشی و 604 هزار و 206 نفرساعت با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان ارائه شد.

وی تأکید کرد: ارتقای سطح مهارتی روستاییان باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها را به سوی بهینه‌سازی روش‌های تولیدی و بهره‌وری از امکانات موجود سوق دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دستیابی به اشتغال برای افراد بدون مهارت، تطبیق مهارت نیروی انسانی با مهارت‌های جدید ناشی از تحولات فناوری و ارتقای مهارت نیروی انسانی به‌منظور دستیابی به بهره‌وری بالاتر را از دیگر اهداف این آموزش‌های مهارتی در روستاها عنوان کرد.

مختاران گفت: ساکنان روستاها می‌توانند از طریق آموزش‌های مهارتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال‌زایی اقدام کنند.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان 18 مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع 198 آموزشگاه خصوصی، 129 آموزشگاه ویژه دختران، 23 آموزشگاه پسران و 46 آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

استان همدان دارای یک‌هزار و 75 روستای دارای سکنه است.

شناسه خبر 74027