شناسه خبر:73998
1402/7/5 13:09:28

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از تکمیل خوابگاه‌های متأهلی در راستای جوانی جمعیت خبر داد و گفت: 60 واحد خوابگاه متأهلی درحال ساخت است که امسال 20 واحد راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت ساخت خوابگاه متأهلی برای دانشجویان را در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: 50 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه به افتتاح رسیده و 60 واحد دیگر درحال ساخت است که امسال 20 واحد راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، گفت: در این راستا خوابگاه 400 نفره ریحانه برای دختران احداث شده و طی یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی ابن‌سینا همدان افزود: علاوه‌بر توسعه و بهسازی دیگر خوابگاه‌های دانشگاه، مجوز احداث خوابگاه دانشجویان دختر و پسر در حوزه بین‌الملل نیز گرفته شده و به‌زودی روند احداث آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سردخانه نگهداری واکسن در همدان اخیراً بهره‌برداری شد، اذعان کرد: برنامه توزیع واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی از سطح کشوری تا سال 1387 به‌صورت متمرکز و از تهران انجام می‌شد که با توجه به مشکلات موجود مقرر شد از سال 1388 این برنامه منطقه‌ای انجام شود.

مجذوبی گفت: در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به هشت قطب تقسیم‌بندی شدند و همدان به‌عنوان یکی از قطب‌های تحویل، نگهداری و توزیع واکسن برای منطقه غرب کشور شامل استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان درنظر گرفته شد.

‌وی تصریح کرد: پیرو این تصمیم مرحله نخست ساختمان جدید نگهداری واکسن شامل چهار اتاقک نگهداری واکسن ازجمله یک اتاقک زیر صفر و سه اتاقک بالای صفر درجه با حجم حدود 80 متر مکعب در محل کنونی طی سال 1388ساخته شد.

مجذوبی با اشاره به اینکه عملیات ساختمان فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌عنوان قطب غرب کشور از سال 1400 آغاز شد، مطرح کرد: 28 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و با بهره‌برداری از مرحله دوم سردخانه نگهداری واکسن، امکان ذخیره و نگهداری 6 میلیون دوز واکسن در این استان فراهم شد.

 

شناسه خبر 73998