شناسه خبر:73816
1402/7/1 09:14:20
رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد:

پذیرش 118 واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: تاکنون 145 محصول فناورانه و 111 اختراع ملی ثبت و تعداد 118واحد فناور در پارک علم و فناوری استان پذیرش شده است.

محمدرضا ولیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نوپا بودن پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: این پارک در سال 1394 راه‌اندازی شده و ما با تمام توان به‌دنبال تقویت زیرساخت‌های این مجموعه برای خدمت بهتر و شایسته به جوانان دارای ایده هستیم.

وی گفت: با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه ایلام، مقرر شده که 30 هکتار از زمین‌های این دانشگاه به پارک علم و فناوری واگذار می‌شود و در حال حاضر کارهای واگذاری 10 هکتار در مرحله‌ی اول در حال انجام است و 6 هکتار دیگر از زمین‌های دانشگاه ایلام برای راه‌اندازی پردیس مشترک واگذار شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی پارک علم و فناوری،احداث دو سوله به مساحت حدود 5000 متر مربع در دستور کار قرار گرفت که این پروژه هم‌اکنون با پیشرفت 40 درصد در حال ساخت است.

ولیزاده تصریح کرد: در حال حاضر 25 شرکت دانش‌بنیان در استان فعال است که تا پایان سال گذشته، گردش مالی این شرکت‌ها 528 میلیارد تومان و 463 میلیارد تومان نیز فروش محصول داشته‌اند.

وی تأکید کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر توسعه فناوری، اشتغال‌زایی را نیز به دنبال خواهد داشت و در این راستا تاکنون 1888 نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام ادامه داد: با وجود محدودیت‌های بودجه پارک علم و فناوری ایلام، از سال 94 تا کنون مبلغ 11 میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت شده است.

ولیزاده با بیان اینکه تاکنون 145 محصولات فناورانه و 111 اختراع ملی در این مرکز ثبت شده است، گفت: تعداد واحدهای فناور پذیرش شده در استان 118 مورد و تعداد کل هسته‌های فناور نیز 14٠ مورد است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های شاخص پارک علم و فناوری ایلام، استاندارد‌سازی محصولات، تقویت زیست بوم کارآفرینی، آشنایی با اکوسیستم استارتاپی و آشنایی با مرکز رشد است.

وی با تأکید بر توسعه فرهنگ فناوری تصریح کرد: برگزاری رویداد، تفاهم با آموزش و پرورش، حضور مدارس در پارک، بازدید عموم از نمایشگاه محصولات و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و گسترش مراکز رشد در دانشگاه‌ها از جمله پیام‌نور از برنامه‌های اجرا شده در این حوزه است.

شناسه خبر 73816