شناسه خبر:73806
1402/6/30 11:47:28
انتقاد رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری در راه‌اندازی آسانسور پُل‌های عابر پیاده به وعده خود عمل نکرد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در راه‌اندازی آسانسورهای پُل‌های عابر پیاده به وعده خود در مدت زمان سه‌ماهه عمل نکرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با انتقاد از عملکرد شهرداری در عمل به وعده خود در اتمام طرح تجهیز پُل‌های عابر پیاده به آسانسور، افزود: شهرداری وعده سه‌ماهه ر‌اه‌اندازی آسانسورهای پُل‌های عابر پیاده را داده بود که هم‌اکنون از زمان وعده حدود چهار ماه می‌گذرد و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه ملاک‌ اصلی ساخت پُل‌های عابر پیاده ایجاد امنیت تردد عابرین است، اضافه کرد: متأسفانه مکانیزه نبودن پُل‌ها باعث شده برخی از شهروندان در استفاده از این پُل‌ها دچار تردید شده و خطر عبور از عرض معبر را به جان بخرند که متعاقب آن شاهد حوادث ناگوار نیز بوده‌ایم و در این زمینه شهرداری مسئول است.

وی اظهار کرد: ظاهراً در ساخت پُل‌های عابر پیاده به جنبه فضاهای تبلیغاتی آن بیشتر توجه شده و این درحالی بوده که امنیت جانی عابرین در خطر است.

حیدری با بیان اینکه شهرداری باید ضمن راه‌اندازی این آسانسورها قول نگهداری آن‌ها را نیز بدهد و نباید این تجهیزات رهاشده بماند، تأکید کرد: کمیسیون فنی عمرانی به شرط نگهداری و مراقبت از تجهیزات و ساختار فنی پُل‌های عابر پیاده، با راه‌اندازی آسانسورهای این پُل‌ها موافقت می‌کند.

وی در ادامه همچنین با انتقاد از عدم پاسخگویی شهرداری به مطالبات شهروندان، اظهار کرد: متأسفانه بارها مشاهده شده است شهروندان برای مطالبات خود از طریق سامانه 137 به نتیجه نرسیده‌اند و برای تحقق مطالبات خود مکرراً به شورا مراجعه دارند.

این مقام مسئول افزود: آبرومندترین حالت این است که ضمن تماس با مراجعین، پیگیر مطالبات آن‌ها باشیم؛ متأسفانه رضایتمندی عملکرد سامانه 137 با رضایتمندی مردم تفاوت دارد، این نشان می‌دهد که در برآورد درخواست‌های مردمی ثبت و ارجاع صورت می‌پذیرد، اما پیگیری و پاسخگویی ضعیف است.

حیدری در ادامه به خرابی آسفالت برخی از معابر اشاره کرد و گفت: متأسفانه قرارگیری دریچه‌های منهول در پایین‌تر از سطح معابر، مشکلاتی برای خودروها ایجاد کرده است که این موضوع در معابر اصلی نیز دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است گروه امانی لکه‌گیری معابر دلسوزانه عمل کنند و اگر براساس نقشه مناطق معابر لکه‌گیری شود، ‌می‌توان ماهانه این نقشه را بررسی کرده و در سایت شهرداری در معرض دید عموم قرار داد.

   طولانی شدن پاسخگویی، کرامت شهروندان را زیر سؤال می‌برد

حیدری با بیان اینکه کاغذبازی اداری زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی را طولانی می‌کند، اظهار کرد: طولانی شدن پاسخگویی،کرامت شهروندان را زیر سؤال می‌برد و وضعیت فعلی پاسخگویی به مراجعین، زیبنده شهر همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نیست.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن اول مهرماه و بازگشایی مدارس، گفت: مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که دانش‌آموزان و دانشجویان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استقبال کنند.

   استفاده از اتوبوس‌های شهری هفته اول مهرماه رایگان است

حیدری از رایگان شدن هزینه حمل‌ونقل عمومی در هفته نخست مهرماه سال جاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه درآمد شهرداری از حوزه اتوبوسرانی چشمگیر نیست، می‌‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب در طول سال برای استقبال خوب از حمل‌ونقل عمومی و تقویت این حوزه، نرخ کرایه اتوبوس‌ها را کاهش داده یا حتی برای اقشار خاصی رایگان کنیم و لازمه آن امر این است که شهرداری بتواند مشتری‌مداری کند و در این راستا هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نقش مهمی در تکریم مسافران شهری دارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری اگر مورد انتقاد و طعنه افراد قرار می‌گیرد بخشی از آن به بدقولی‌ها و ضعف عملکردها برمی‌گردد، گفت: مدیریت شهری مورد طعنه و تمسخر برخی از رسانه‌ها حتی رسانه‌های زرد قرار گرفته است! چراکه ما راه هجمه به مدیریت شهری را با ناکارآمدی و بدقولی، باز گذاشته‌ایم و این امر هیچ نتیجه‌ای جز ناامید کردن مردم ندارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وعده مدیران شهرداری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، تأکید کرد: شهرداری باید پیگیر بوده و جواب هجمه‌ها را با عملکرد خود بدهد و نباید با استفاده از کلمات مشابه، نسبت به پاسخ دادن به هجمه‌ها و انتقادات عمل کند؛ بلکه باید با عملکرد خود پاسخگوی انتقادات باشد.

شناسه خبر 73806