شناسه خبر:73658
1402/6/27 08:51:32
رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان مرکزی:

آزادی 5٠ محکوم جرائم غیرعمد استان مرکزی در ماه‌های محرم و صفر

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان مرکزی از آزادی پنجاه نفر از محکومین جرایم غیرعمد از زندان‌های استان خبر داد و گفت: این اقدام با همت مردم استان در ماه‌های محرم و صفر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی در این‌باره افزود: رقم کل بدهی محکومین آزاد شده بیش از 77 میلیارد تومان بوده است که از این رقم 56 میلیارد آن مربوط به پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی است.

وی افزود: با دعوت از شکات توسط مددکاران زندان‌ها و ستاد مردمی دیه استان، شاکیان بیش از 19 میلیارد تومان از طلب خود را گذشت کرده اند.

رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: جهت آزادی این محکومین یک میلیارد و یکصد میلیون تومان از سوی خیرین، ستاد دیه کشور و ستاد مردمی استان به صورت بلاعوض پرداخت شده است، همچنین مابقی بدهی محکومین آزاد شده در قالب پرداخت وام و آورده مددجویان به مبلغ 900 میلیون تومان تامین و پرداخت شده است.

گفتنی است، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسوی اظهار کرد: در حال حاضر ١4٠ نفر محکوم جرائم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار آزادی هستند که از مردم درخواست می‌شود همانند سنوات گذشته در این امر خیرخواهانه مساعدت کنند و همکاری لازم را با ستاد مردمی دیه استان مرکزی داشته باشند.

شناسه خبر 73658