شناسه خبر:73587
1402/6/22 09:22:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش ایلام از آماده سازی هزار و 260 فضای آموزشی در این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

علی درویشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 110 هزار دانش‌آموز در این تعداد فضای آموزشی مقاطع مختلف مشغول به تحصیل می‌شوند.وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد مهرماه 1396 از 18 شهریور آغاز شده و تنها کسانی مشمول می‌شوند که پیش‌دبستانی دوم را گذرانده باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به برگزاری طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح یک هزار و 386 نفر از معلمان در دوره‌های 60 ساعته شرکت دارند.

به گفته درویشی طرح توانمندسازی قرآنی، افزایش اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان، بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها و مهارت آموزی دانش‌آموزان از جمله اهداف این طرح است.

وی در خصوص رزمایش بازگشایی مدارس به همت این اداره کل، گفت: این رزمایش با هدف آمادگی هرچه بیشتر برای بازگشایی مدارس، روز گذشته در سطح 14 منطقه آموزشی سراسر استان اجرا شد.

وی ادامه داد: در قالب این برنامه تیم‌های ارزیابی از مرکز استان به شهرستانها اعزام و وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی، برنامه هفتگی و در مجموع وضعیت مدارس برای بازگشایی را رصد کردند.

شناسه خبر 73587