شناسه خبر:73336
1402/6/13 13:11:15

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: امسال همه مشترکان برق می‌توانند مشمول پاداش شوند و به میزانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند، پاداش دریافت کنند.

غلامرضا یداللهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از مصرف برق مشترکان شرکت توزیع برق استان، اظهار کرد: اساس کار بر این است که در سطح الگوی مصرف تعریف‌شده، مبنا در ماه 300 کیلووات ساعت برای مناطق عادی مانند همدان باشد که اگر به میزان 100 کیلووات ساعت کاهش مصرف برق باشد، مشترکان تا 150 هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: اگر مصرف ماهانه 1.5 برابر الگوی مصرف یعنی 450 کیلووات ساعت باشد، درصورت کاهش به‌ازای هر کیلووات ساعت یک‌هزار تومان پاداش دریافت می‌شود.

یداللهی ادامه داد: اگر مصرف مشترکی 2.5 برابر الگوی مصرف یعنی 750 کیلووات ساعت باشد، با کاهش آن به‌ازای هر کیلووات ساعت معادل 500 تومان پاداش پرداخت خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: طرح قبلی تا الگوی مصرف 300 کیلووات بود، اما طرح جدید تمام مشترکان برق را دربرمی‌گیرد.

یداللهی گفت: اگر کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته در محدوده صفر تا 150 کیلووات قرار گیرد، به‌ازای هر کیلووات دو هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده 150 تا 300 کیلووات قرار گیرد، به‌ازای هر کیلووات یک‌هزار و 500 تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد:‌ اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده 300 تا 450 کیلووات قرار گیرد، به‌ازای هر کیلووات یک‌هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده 450 تا 750 کیلووات ساعت قرار گیرد، به‌ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان به مشترکان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی از پرداخت 128 میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در راستای پایداری حفظ شبکه برق و مدیریت مصرف و کمک به عبور از اوج مصرف تابستان نسبت به سال گذشته گسترده‌تر شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: شرکت توزیع برق استان همدان هم‌اکنون بیش از 810 هزار مشترک دارد که از این تعداد بیش از 648 هزار و 500 مشترک خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه 105 هزار مشترک تجاری و آزاد با عنوان سایر مشترکان محسوب می‌شوند، ادامه داد: 32 هزار و 662 مشترک عمومی، 13 هزار و 635 مشترک کشاورزی و 6 هزار و 721 مشترک صنعتی شرکت توزیع برق استان را تشکیل می‌دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به میزان مصرف انرژی در هر تعرفه اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی بالغ‌بر 39 درصد، بخش خانگی بالغ‌بر 32 درصد، بخش صنعت 12 درصد، بخش عمومی 9.3 درصد و بخش سایر مصارف 7.3 درصد انرژی برق را در استان مصرف می‌کنند.

* مصرف 70 درصد انرژی برق همدان در حوزه کشاورزی و خانگی

یداللهی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد انرژی برق استان در حوزه کشاورزی و خانگی مصرف می‌شود، ابراز کرد:‌ مشترکان کشاورزی کمتر از 1.7 درصد از تمام مشترکان برق استان را تشکیل می‌دهند، درحالی که حدود 40 درصد انرژی برق مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در اوج بار مصرف انرژی که چهارماهه است و از ابتدای خردادماه را شامل می‌شود، این مقدار مصرف مشترکان کشاورزی به بیش از 50 درصد مصرف انرژی استان می‌رسد که حاکی از اهمیت بخش کشاورزی در مصرف انرژی دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری تعداد مشترکان برق استان بیش از 833 هزار مشترک شود و نیاز به صرفه‌جویی است.

یداللهی افزود: نرخ فروش انرژی برق به‌طور متوسط در سال گذشته معادل 137 تومان بوده است که در بخش خانگی مشترکان ما برای هر کیلووات ساعت مصرف برق به‌طور متوسط 100 تومان پرداخت کردند.

وی به طرح‌های تشویقی در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: درحال حاضر با اوج بار تابستان 1402 مواجه هستیم و با توجه به اهمیت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی، دو برنامه‌ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی و قانون افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پُرمصرف اجرایی می‌شود.

یداللهی افزود: امسال مشترکان بیشتری می‌توانند پاداش دریافت کنند که حدود 31 میلیون مشترک در سطح کشور را شامل می‌شود و حتی مشترکان پُرمصرف نیز می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند.

 

 

شناسه خبر 73336