شناسه خبر:73288
1402/6/12 09:58:48

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد: عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه‌خانه شهرستان تویسرکان تا پایان سال تمام می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب است، اظهار کرد: ظرفیت سد سرابی بیش از 9 میلیون متر مکعب است که درحال حاضر دو میلیون و 500 هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهر تویسرکان به طول بیش از 15 کیلومتر است، افزود: این پروژه شامل چهار کیلومتر خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه‌خانه و بیش از 11 کیلومتر خط انتقال آب پاک یا تصفیه‌شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.

وی اعتبار هزینه‌شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهرستان تویسرکان را تاکنون حدود 350 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: 240 متر از انتهای خط و دو حوضچه این پروژه باقی مانده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

اخلاص‌مند نوع لوله‌های به‌کاررفته در خط را از نوع چدن داکتیل و GRP عنوان کرد و افزود: قطر لوله‌های 500 و 600 میلی‌متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش BOT از پیشرفت فیزیکی این پروژه تا 98 درصد خبر داد و افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه شهرستان تویسرکان 330 لیتردر ثانیه است.

وی مجموع فعالیت عمرانی باقی‌مانده تصفیه‌خانه را اقدامات پدافندی، محوطه‌سازی، حفاظت هوشمند و فنس‌کشی یاد کرد و گفت: در آینده نزدیک عمیات عمرانی این تصفیه‌خانه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: تصفیه‌خانه به روش BOT ساخته شده است و طبق گفته سرمایه‌گذار تاکنون بیش از دو هزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت این تصفیه‌خانه هزینه شده است.

 

شناسه خبر 73288