شناسه خبر:73210
1402/6/11 11:43:23

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: روزانه 17 هزار زائر اربعین در محورهای نهاوند پذیرایی می‌شوند.

شهروز کیانی روز گذشته با بیان اینکه شهرستان یکی از محورهای اصلی ارتباط مرکز به غرب کشور است، اظهار کرد: سالانه صدها هزار وسیله نقلیه از محورهای نهاوند تردد می‌کنند.

وی با اشاره اینکه حجم تردد خودرو در ایام اربعین امسال چشمگیر است و روند افزایش دارد، گفت: با توجه به حجم بالای تردد در محور‌های ارتباطی نهاوند امسال چهار موکب مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین در مسیر ارتباطی به کرمانشاه برپا شده است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان نهاوند با بیان اینکه فعالیت موکب‌های خدمت‌رسان شبانه‌روزی است به‌طوری که 17 هزار زائر روزانه خدمات دریافت می‌کنند، اضافه کرد: در این موکب‌ها پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام انجام می‌شود.

وی در ادامه به اسکان زوار اربعینی اشاره کرد و گفت: در هر شبانه‌روز سه هزار زائر در موکب‌ها، منازل و حسینیه‌ها اسکان داده می‌شوند.

کیانی از اقدامات صورت‌گرفته در راستای تأمین ارز مورد نیاز زائران یاد کرد و افزود: در ابتدا تنها پست‌بانک مسئول تأمین ارز بود، بنابراین با پیگیری‌های صورت‌گرفته یک شعبه از بانک سپه شهرستان نیز به این مسئله اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، به‌نحوی که زائران سایر شهرستان‌ها که از نهاوند عبور می‌کنند، می‌توانند ارز مورد نیاز خود را در شعب منتخب تأمین کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری نهاوند تصریح کرد: با وجود حجم تردد زائران در محورهای ارتباطی نهاوند، این شهرستان کریدور اصلی عبور زائران اعلام نشده است.

وی یادآور شد: همین مسئله مشکلاتی را در بخش‌های خدمات‌رسانی ایجاد کرده که امیدوارم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

کیانی در بخش دیگر به اقدامات حمایتی از موکب‌های شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین نان مورد نیاز هیچ مشکلی نیست، افزون‌بر آن آب معدنی و گوشت مورد نیاز موکب‌ها با نرخ تنظیم بازار تأمین و عرضه شده است.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی افزود: به‌منظور گرامیداشت اربعین حسینی مراسم جاماندگان از اربعین با حضور عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی انتظامی شهرستان نهاوند در پایان با ذکر جزئیاتی از آخرین وضعیت تردد زائران، گفت: درحال حاضر تردد در ورودی محورهای شهرستان روند کاهشی دارد، اما از سوی دیگر شاهد بار ترافیکی سنگین در مسیر برگشت هستیم.

 

 

شناسه خبر 73210