شناسه خبر:73030
1402/6/6 11:32:43

وزیر گردشگری در هفته دولت به نمایندگی از دولت سیزدهم و همزمان با مراسم اربعین در استان کردستان حضور یافت.

وزیر گردشگری در هفته دولت به نمایندگی از دولت سیزدهم و همزمان با مراسم اربعین در استان کردستان حضور یافت.

سیدعزت‌الله ضرغامی با اشاره به سفر خود به استان کردستان، اظهار کرد: آنچه دیدم فراتر از چیزی بود که در ذهنم است، انتظار داشتم مشکلات متعددی که به‌طور طبیعی در فرایند خروج زائران وجود دارد، باعث نارضایتی‌ها و ازدحام شود و خدمات استانداردی ارائه نشود، اما طی چندساعتی که از مرز بازدید داشتیم همه این موارد خوب و استاندار و دقیق بود.

وی افزود: خوشبختانه فرمانداری مریوان با کمک تمام دستگاه‌ها توانستند که این حجم از هماهنگی را در مرز به وجود بیاورند، موکب‌ها و غرفه‌های منظم، پذیرایی خوب و پارکینگ‌هایی با ظرفیت بالاحاصل این تلاش‌ها است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی نیاز اولیه گردشگران داخلی و خارجی است، خوشبختانه در حد قابل قبول در مرز باشماق این امکان فراهم شده است.

وی ادامه داد: اقدامات فراجا درخصوص مجموعه نیروهایی که در مرز باشماق مستقر کرده اند، قابل ستایش است، این امرخروج زائران را بسیار راحت و روان کرده و به روند تردد سامان بخشیده اند.

ضرغامی، گفت: به تمام هموطنان پیشنهاد می‌کنم که مرز باشماق را برای خروج در اولویت قرار دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: مجموعه زیبایی‌های طبیعی و ظرفیت‌های خدادادی منطقه کردستان، به ویژه مریوان از لحاظ آب و هوا فرصتی است برای زائران که باید غنیمت بشماریم.

وی تشریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی براساس طرح جامعی که قراراست در مرکز استان ارائه دهند را فعال خواهیم کرد و تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی افزود: وجب به وجب خاک کردستان یادآور شهدای بزرگ است، آنهایی که من با ایشان محشور بودم شهیدکاوه، شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی، شهیدان ناصر و احمد کاظمی همه شهدای بزرگی هستند که در کنار مردم غیور کردستان جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که با کمک تمام دستگاه‌هاموقعیت سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و به یاری خداوند درآینده نه چندان دور وضعیت گردشگری مریوان بسیار بهتر از حال حاضر می‌شود.

 

 

شناسه خبر 73030