شناسه خبر:73024
1402/6/6 10:21:24

فرماندار گیلانغرب گفت: تردد مواکب خدمات‌رسان به عراق به صورت شبانه‌روزی از مرز سومار به عنوان گذرگاه و مسیر ترد مواکب و عوامل خدمات‌رسان زائران اربعین، از امروز پنجم شهریور ماه آغاز شد.

وحید محمدی افزود: از پنجم شهریورماه مرز سومار به صورت 24ساعته پذیرای مواکب و عوامل خدمات‌رسانی به زائران از سراسر کشور برای عزیمت به عراق است و امکانات رفاهی به منظور خدمات رسانی به عوامل مواکب در این مرز استقرار یافته است.

وی اظهار کرد: پذیرایی، ایجاد فضای اسکان، تغذیه، درمان، تأمین امکانات لازم برای آنان، الزامات هماهنگی و پذیرایی از زائران و همچنین کنترل تردد مسیرهای مواصلاتی از اقدام‌هایی است که برای تردد مواکب پیش بینی شده و امام زاده شهر سومار و همچنین مسجد جامع نیز برای خدمات‌رسانی به عوامل مواکب تجهیز شده و موکب‌های پذیرایی نیز در 2 سوی مرزهای سومار و مندلی نیز فراهم است و دستگاه یخساز نیز استقرار یافته است.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: همچنین چند موکب با ظرفیت سرویس‌دهی به چند هزار نفر در روز توسط این شهرستان ایجاد شده، 2 مورد از این مواکب در مرز سومار و همچنین دو مورد در مسیر زوار اربعین در شهرهای گیلانغرب و سرمست مستقر هستند.

محمدی ادامه داد: گیت‌های گذرنامه نیز در مرز سومار پیش بینی شده و امکانات اولیه شامل خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدما‌ت‌رسانی به موکب داران در مرز سومار فراهم است.

وی اظهار کرد: زوار از طریق مرز سومار نمی‌توانند برای حضور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین عازم عراق شوند و تنها مواکب مجاز به تردد از این گذرگاه هستند که البته تردد عوامل خدمات رسانی همراه مواکب نیز از همین گذرگاه مجاز است و زوار برای عزیمت به عراق باید دیگر مرزها از جمله مرز خسروی با زیرساخت‌های مناسب را انتخاب کنند.

 

شناسه خبر 73024