شناسه خبر:72986
1402/6/5 13:24:07

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضرورت دارد با توجه به تبصره 18 مشکل بیکاری حل شود.

محمدحسن آصفری با انتقاد از سهم بالای استان در واریز ارزش افزوده با رقم بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان، گفت: استان مرکزی در واریز ارزش افزوده رتبه ششم و در تملک دارایی رتبه 26 را داراست که اصلا خوب نیست.

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امروز شما به استان مرکزی آمدید و با 8 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده استان، یک مدرسه 6 کلاسه افتتاح کردید، این چه توجیهی برای مردم برای پرداخت ارزش افزوده و مالیات دارد؟

آصفری با بیان این‌که پروژه‌هایی همچون بیمارستان ولیعصر(عج) و کتابخانه مرکزی، چند سال است که در انتظار تکمیل و بهره‌برداری هستند، گفت: کمربند شمالی اراک نیاز به 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد تا راه‌اندازی شود ولی هنوز هیچ بانکی این مبلغ را اعطا نکرده است. جاده اراک - قم نیز سال‌هاست وضعیت بدی دارد و هیچ کاری برای آن نمی‌شود و چند سال است ما می‌گوییم ‌فرودگاه اراک به دلیل نزدیکی به تهران جواب‌دهی ندارد، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و با وضعیت فعلی خیلی نباید امیدوار بود اتفاق مثبتی صورت گیرد.

وی با اشاره به بحران اشتغال جوانان در اراک، گفت: چند درصد از تبصره 18 که برای اشتغال بوده، اجرایی شده است؟ در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضرورت دارد که در راستای اشتغال، کارخانه‌ها و ظرفیت‌های استان حفظ شوند. در خصوص تبصره 18 سهم استان را به جد ببینید. جهاد کشاورزی و کمیته امداد و صنایع کوچک آماده هستند تا اعتبار در اختیارشان قرار بگیرد تا اشتغال‌زایی کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بانک‌ها باید ملزم شوند تا از تولیدکنندگان حمایت کنند، تصریح کرد: این‌که دفاتر شرکت‌های بزرگ به استان بیایند نیاز به پشتوانه منابع مالی دارد.

آصفری با بیان این‌که اصناف و کسبه تحت فشار اقتصادی هستند، گفت: این‌که با این روش از مردم مالیات بگیریم، تورم‌زاست. باید کسانی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند را تحت فشار قرار دهیم، نه کسبه که کل درآمد سال آن‌ها به 500 میلیون تومان هم نمی‌رسد.

 

 

شناسه خبر 72986