شناسه خبر:72982
1402/6/5 13:17:15

فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه به ظرفیت 200 هزار تن در سال روز شنبه با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم که محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت رئیس هیئت مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون اظهار کرد: مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را از سال 1391 و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته گری، احیاء و نیروگاه آغاز کرد و توانست در سال 1397 فاز نخست خود را در بخش ریخته گری مورد بهره‌برداری قرار دهد.

جهاندار شکری افزود: برای راه اندازی فاز دوم این مجموعه که شامل تولید آزمایشی و پیش راه‌اندازی آهن اسفنجی است یک هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این فاز که قادر است سالانه 200 هزار تن آهن اسفنجی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند برای 472 نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

رئیس هیئت‌مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون با بیان اینکه روند پذیرش این مجتمع در بورس نیز اخذ و به زودی سهام آن عرضه خواهد شد، یادآور شد: متاسفانه روند صادرات فولاد از کشور به خارج با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم با رفع این مشکلات شتاب بیشتری بگیرد.

 

شناسه خبر 72982