شناسه خبر:72981
1402/6/5 13:15:24

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: یک‌سال گذشته بیش از چهار هزار و 350 میلیارد ریال برای ترمیم و توسعه راه‌های مواصلاتی این شهرستان هزینه شده است.

محمد رحمانی در حاشیه بهره‌برداری از زمین چمن طبیعی آبدانان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: این میزان اعتبار در زمینه تعمیر، تکمیل، احداث، توسعه و اصلاح مسیرهای منتهی به شهرستان هزینه شده است که نسبت به سال ماقبل آن 70 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی رفع محرومیت و توسعه عمرانی را اولویت اول دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در یکسال منتهی به هفته دولت امسال مبلغ یک هزار و 300 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) سپاه برای عمران و آبادانی روستایی و شهری، امور عشایری، آب و فاضلاب و شهری و توسعه و اصلاح شبکه‌های آب روستایی هزینه شده و برای دراز مدت مشکلات آب شرب 20 هزار نفر جمعیت روستایی مرتفع شده است.

فرماندار آبدانان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر اضافه کرد: به مناسبت هفته دولت 9 طرح عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اعتباری معادل یکهزار و 200 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با افتتاح این تعداد طرح زمینه اشتغال 170 نفر در سطح شهرستان مهیا می‌شود.

وی از پرداخت مبلغ 930 میلیارد ریال وام ازدواج به 772 زوج در یکسال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این مدت با اعطای یک هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت، زمینه اشتغال بکار یک هزار و 894 نفر در شهرستان مهیا شده است.

فرماندار آبدانان از توزیع یک هزار و 905 کیسه آرد دولتی بصورت ماهیانه در بین عشایر خبر داد و گفت: به منظور توسعه صنعت دامداری و تقویت بنیه اقتصادی دامداران شهرستان 120 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بین یک هزار و 100 خانوار عشایری پرداخت شده است.

 

 

شناسه خبر 72981