شناسه خبر:72953
1402/6/5 10:41:06

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت گاز استان همدان با اعلام این خبر که در هفته دولت بیش از 207 پروژه گازرسانی استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: این عملیات عمدتاً شامل گازرسانی به متقاضیان در بخش صنعتی و کشاورزی است؛ به‌طوری که 205 پروژه را شامل می‌شوند.

مجید الهیاری اظهار کرد: در راستای عملیات گازرسانی در هفته دولت دو روستا در شهرستان بهار و درگزین با اعتباری بالغ‌بر 65 میلیارد و 513 میلیون ریال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.وی افزود: در همین بازه زمانی 47 پروژه گازرسانی به مشترکین صنعتی و کشاورزی در شهرستان‌های همدان،‌ ملایر، نهاوند، اسدآباد، بهار، کبودراهنگ، رزن و فامنین با هزینه‌ای بالغ‌بر 297 میلیارد و 337 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: هم‌زمان با آغاز هفته دولت همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به 158 پروژه گازرسانی به متقاضیان صنعتی و کشاورزی در شهرستان‌های همدان،‌ ملایر، کبودراهنگ، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، فامنین، درگزین و رزن با اعتباری بالغ‌بر 634 میلیارد و 76 میلیون ریال کلنگ‌زنی و آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه درحال حاضر 670 هزار و 906 مصرف‌کننده خانگی، تجاری و صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: با توجه به نقش بسیار مهم گاز طبیعی در ساختار زیربنایی اقتصادی و رفاهی استان، امیدواریم با همت و همکاری مسئولان و مردم فهیم استان، ضمن تأمین پایدار گاز طبیعی، علاوه‌بر حفظ محیط‌زیست، موجبات اشتغال‌زایی روزافزون و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رفاه هرچه بیشتر مردم عزیزمان را فراهم آوریم.

الهیاری در پایان با اشاره به مجموع هزینه‌های اجرایی و یا اعتبار مورد نیاز پروژه‌های شرکت گاز استان در هفته دولت سال جاری، تأکید کرد: تمامی هزینه‌های پروژه‌های گازرسانی در استان از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تأمین می‌شود.

شناسه خبر 72953