شناسه خبر:72793
1402/5/31 10:48:55

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 160 کیلومتر روکش آسفالت رگلاژی و رویه نهایی در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

سعید هژبری روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در راستای نگهداری رویه راه‌ها و ایجاد سرویس ایمن و روان به‌ منظور تردد زوار عتبات عالیات به پایانه‌ مرزی مهران، 160 کیلومتر عملیات روکش آسفالت رگلاژی و رویه نهایی در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه زیرساخت اربعین توسعه راه‌های استان است، افزود: همچنین در این مدت (سال جاری) عملیات اجرایی دو هزار کیلومتر خط‌کشی در راستای بهبود وضعیت ترافیکی در سطح راه‌های استان انجام شده و یا در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: یکی از نقاطی که در سال‌های اخیر و در ایام اربعین موجب ایجاد گره ترافیکی می‌شد محدوده سه‌راهی جندالله و پل صلواتی منطقه کنجانچم بود که احداث طرح واریانت و تعریض این مسیر و همچنین احداث پل بزرگ صلواتی در کنار پل قبلی به منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

هژبری بیان کرد: تمامی عملیات مربوطه به پل صلواتی تکمیل و طی روزهای آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت، در این خصوص بیش از 185 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال در ایام فصل گرم سال برگزار می‌شود، تأکید کرد: در این خصوص تمهیداتی چون ایجاد و احداث سایبان‌های دائمی و موقت در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است، در داخل پایانه مهران 6 هزارمتر مکعب سایبان و حدود 15 متر مربع سایبان موقت احداث شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: همچنین در نقطه صفر مرزی مهران و در آن طرف مرز مهران در خاک عراق یک هزار و 500 متر سایبان احداث و سایبان محل ایستگاه بهرام‌آباد که یکی از مراکز ازدحام جمعیت زائران در ایام اربعین می‌باشد، ایجاد شده است.

هژبری از افزایش درهای خروجی پایانه مرزی مهران به پنج در خبر داد و گفت: گیت‌های خروجی در سمت عراق نیز به 150 گیت برای روان‌سازی تردد زائران افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات رفاهی در سراسر استان در مسیرهای مختلف اربعین سرویس بهداشتی به میزان مورد نیاز فراهم شده است که تا امروز 816 سرویس به‌صورت دائمی احداث شده که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز با پیشرفت فیزیکی افزون بر 90 درصدی در آستانه بهره‌برداری است.

وی تأکید کرد: تمامی تلاش مجموعه مدیریتی استان این است با کمک‌ و هماهنگی همه ارگان‌ها و نهادها و حمایت‌های اقشار مختلف مردم، زمینه استقبال و پذیرایی بهتر از زوار حسینی را فراهم کنند.

 

شناسه خبر 72793