شناسه خبر:72593
1402/5/26 10:04:28
قابل توجه زائران اربعین؛

تردد مسافری از مرز «سومار» نداریم

مدیرکل گمرک کرمانشاه از آمادگی گمرکات خسروی و سومار برای انجام تشریفات گمرکی تجهیزات و ملزومات مواکب در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، تشریفات گمرکی و امورات کاری مواکب‌ جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در گمرک خسروی هم‌زمان با تردد زوار اباعبدالله‌حسین (ع) در این مرز انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: درصورتی که حجم تردد زوار در این مرز زیاد باشد و با ازدحام بیش از حد نرمال زائرین در مرز خسروی مواجهه شویم، به‌منظور حفظ سلامتی و رفاه حال زائران و همچنین سهولت و سرعت‌دهی در انجام امورات مسافری، تردد موکب‌ها به سمت گمرک سومار هدایت خواهد شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: درحال حاضر تردد موکب‌ها از طریق مرز خسروی درحال انجام است و گمرکات خسروی و سومار آمادگی لازم برای انجام تشریفات گمرکی موکب‌ها تا زمان نیاز و تا پایان مراسم اربعین را خواهند داشت.

وی با اشاره به ممنوعیت عبور مسافر از مرز سومار، گفت: برابر اعلام ستاد اربعین و طبق فهرستی که این ستاد در اختیار گمرک قرار خواهد داد، تردد موکب‌داران و تجهیزات و ملزومات مواکب آنان از مرز سومار بلامانع است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه با تأکید بر عدم پذیرش دیگر مسافران از این مرز، خواستار آن شد که موکب‌داران از همراه آوردن خانواده‌های خود و سایر همراهان به‌استثنای موکب‌دارانی که فهرست آنان از طریق ستاد اربعین اعلام شده است به مرز سومار، خودداری کنند. چراکه علاوه‌بر مرز طرف ایران، کشور مقابل نیز از تردد آن‌ها ممانعت به‌عمل خواهد آورد و این موجب ماندگاری مسافر و موکب در مرز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی مواکب، موکب‌داران باید هماهنگی لازم را با ستاد اربعین داشته باشند و از قبل نسبت به تنظیم اظهارنامه در گمرکات استان خود اقدام کنند و تشریفات گمرکی صادرات کالاها و اقلام مصرفی خود را به‌صورت صادرات قطعی و برای وسیله حمل و ابزار و تجهیزاتی که بعد از پایان ایام اربعین به کشور ایران برگشت خواهند داد، پروانه خروج موقت گرفته و انجام دهند تا به این نحو در موقع برگشت در سریع‌ترین زمان ممکن تشریفات گمرکی آنان انجام گیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در پایان با تأکید بر اینکه کشور مقابل از پذیرش خودروهای شخصی از مرز خسروی ممانعت به‌عمل می‌آورد، افزود: تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند هلال‌احمر و غیره نیز برای خروج از مرز باید پروانه خروج موقت داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 72593