شناسه خبر:72526
1402/5/24 10:58:24
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اعلام کرد

معرفی97 درصد پرونده‌های بهسازی مسکن روستایی استان مرکزی به بانک

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: 97 درصد متقاضیان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به بانک معرفی شده اند.

علی عسگری اظهار کرد: در خصوص بهسازی مسکن روستایی، عمده فعالیت مربوط به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن است.

وی افزود: برای این طرح در سالیان گذشته اعتباری سالیانه تخصیص پیدا می‌کرد و این تسهیلات مبالغ مختلفی داشت که در آخرین مرحله در سال گذشته 200 میلیون تومان به ازای بهسازی هر واحد مسکن روستایی تصویب شد.

عسگری ادامه داد: برای استان حدود 4 هزار سهمیه ابلاغ شد و تخصیص پیدا کرد و از این تعداد 3881 واحد معادل 97 درصد سهمیه به بانک‌های عامل دولتی معرفی شدند و بانک‌ها 2585 واحد معادل 65 درصد اعتبار تخصیصی را انعقاد قرارداد کردند.

وی با بیان اینکه اعتبارات سال جاری هنوز ابلاغ نشده خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

عسگری عنوان کرد: در کنار این طرح، تفاهم نامه‌های خوبی با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی به صورت تفاهم نامه‌های دوجانبه و سه جانبه منعقد می‌شود و متقاضیان تحت پوشش، تسهیلات لازم را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی از محل تسهیلات خود نیز وجوه بلاعوض را پرداخت می‌کنند و بسیج سازندگی در ساخت و اجرا مشارکت خواهد داشت، در واقع بسیاری از پروژه‌های روستایی در این طرح‌های سه جانبه انجام می‌شود.

عسگری میزان تسهیلات بهسازی سال گذشته را 800 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در حال جذب است؛ همچنین وجوه بلاعوض نهادهای حمایتی برای مددجویان مذکور نیز در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی هزینه می‌شود.

 

 

شناسه خبر 72526