شناسه خبر:72496
1402/5/24 10:00:32
رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی سنندج خبر داد؛

شناسایی 23 ظرفیت بالقوه برای توزیع متوازن خدمات در سنندج

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: توزیع متوازن خدمات در سنندج محور فعالیت‌های شورای ششم بوده و در این راستا 23 ظرفیت بالقوه شناسایی شده است.

بهروز ابراهیم‌آبادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور پویایی هرچه بیشتر فعالیت‌ها، هیئت‌رئیسه شوراها هر سال در روز چهاردهم مرداد در قالب انتخاباتی درون شورایی تغییر می‌کند.

وی افزود: در دو سال گذشته به‌دلیل رشته تحصیلی و تخصص خویش در کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و اشتغال زایی شورای شهر فعالیت داشتم و در سال سوم مسئولیت کمیسیون حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری را بر عهده گرفته‌ایم و امیدواریم بخشی از گرفتاری‌های نواحی حاشیه‌نشین و منفصل شهری را کم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل سه مبحث سرمایه‌گذاری در «شهربازی پارک ملت»، «سنه سنتر» و «فامیلی لند» از مباحث مشکل‌داری بود که به‌عنوان میراث دوره‌های قبل به شورای ششم رسید.

ابراهیم‌آبادی افزود: با تلاش‌های دو ساله این سه پروژه به سرانجام رسید و شهر سنندج به‌عنوان تنها مرکز استان که فاقد شهربازی بود بالأخره پس از سال‌ها صاحب شهربازی شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر در دو سال گذشته به‌منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری سنندج، 23 ظرفیت بالقوه با میزان 54 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را تعریف کردیم.

این مسئول افزود: با تحقق این پروژه‌ها، قدرت مانورپذیری شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر بالا می‌رود.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: برای ارتقای قدرت مانورپذیری شهرداری چندین پارک و پروژه گردشگری را تعریف کردیم که پارک نیشتمان، مجتمع آبی معلم، پارک 43 هکتاری پیرچنار در حسن‌آباد، پارک 77 هکتاری سرنجیانه، محور قشلاق- گریزه با 5400 متر طول، پارک 23 هکتاری روجیار، طرح توسعه پارک توس نوذر و پارک دادگستری ازجمله این طرح هاست.

وی افزود: با رایزنی‌های به عمل طی دو سال اخیر پارک 140 هکتاری سد وحدت به شهرداری احاله مدیریت شد، شهربازی پارک کودک راه اندازی شد و شهربازی پارک بعثت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و یک شهربازی روباز نیز در ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر طراحی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما تمرکززدایی در امکانات رفاهی شهر بود و در این راستا زمین‌های چمن مصنوعی در نواحی منفصل شهری «نایسر»، «ننله» و «حسن‌آباد» افتتاح شد.

این مسئول افزود: شهرداری سنندج از سال 1301 تأسیس شده اما تاکنون برای امور زیربنایی خود فاقد معدن بود که در شورای معادن استان در مورخ 19 اسفند سال 1400 اولین معدن سنگ لاشه و ماسه را برای شهرداری سنندج ثبت کردیم و شهرداری مرکز استان پس از 101 سال صاحب معدن شد.

ابراهیم‌آبادی افزود: جواز تأسیس تولید محصولات بتنی را برای شهرداری سنندج در این مدت کسب کردیم و به زودی این واحد صنعتی به سرانجام خواهد رسید.

وی اعلام کرد: مجوز کارخانه بتن را در اردیبهشت سال 1401 برای شهرداری سنندج دریافت کردیم که سالانه 180 هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر سنندج به‌عنوان یکی از شهرهای خلاق موسیقی در جهان معرفی شده است و تنوع غذایی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی استان کردستان محسوب می‌شود، در این راستا خیابان غذا و موسیقی را تعریف کردیم که عملیات اجرایی این مهم نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که در سال جاری کمیسیون سرمایه‌گذاری و هیئت‌رئیسه جدید پیگیری عملیاتی کردن این پروژه‌ها و بسته‌های تعریف‌شده سرمایه‌گذاری در مرکز استان باشند.

 

 

شناسه خبر 72496