شناسه خبر:72432
1402/5/23 10:33:44

سپهرغرب-گروه خبر:معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مرحله انفرادی پانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد.

جهانگیر عبدی اظهار کرد: با اعلام نتایج مرحله انفرادی پانزدهمین المپیاد کشوری در سال 1402 نام 6 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در میان برگزیدگان آن دیده می‌شود.

وی افزود: 16 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این المپیاد در پنج حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسب ‌وکارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت شرکت کرده بودند و پس از بررسی نهایی، 6 دانشجو موفق شدند به مرحله دوم این المپیاد راه پیدا کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: محمدحسین شرافت و علیرضا خدابنده در حیطه همگرایی، علیرضا علی بورونی، جمال علی اصغرلو و فاطمه شکری در حیطه کارآفرینی و مریم زمانی در حیطه آموزش پزشکی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستند که به مرحله دوم انفرادی و گروهی این المپیاد راه یافتند.

عبدی تصریح کرد: هدف اصلی این المپیاد علمی، ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، تلاش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است.

وی گفت: عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطه‌ها شامل «حیطه استدلال بالینی: میکروبیوم روده و بیماری‌ها»، «حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار»، «حیطه همگرایی علوم پایه: پروبیوتیک»، «حیطه کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه: شبیه‌سازهای آموزشی» و «حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت: ادغام آموزش و نظام سلامت» است.

وی افزود: این المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری (انفرادی اول) و انفرادی دوم و دو مرحله آزمون گروهی است و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب نشان و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد.

 

شناسه خبر 72432