شناسه خبر:72413
1402/5/22 10:34:38
امام‌جمعه فامنین در بازدید از نیروگاه شهیدمفتح:

ائمه جماعات واقعیت‌های نیروگاه را به اطلاع مردم برسانند

سپهرغرب-گروه خبر:امام‌جمعه فامنین گفت: ائمه جماعات واقعیت‌های نیروگاه را بشنوند و به اطلاع مردم برسانند، وظیفه ما ابلاغ واقعیت‌ها است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، حجت‌الاسلام‌ باب‌الله غفاری در بازدید ائمه جمعه و جماعات شهرستان فامنین از نیروگاه شهیدمفتح اظهار کرد: اگر تبیین‌گری حضرت زینب کبری (س) نبود، پیام قیام عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) برای آیندگان ابلاغ نمی‌شد.

حجت‌الاسلام‌ غفاری افزود: این‌روزها ما در یک جنگ ترکیبی هستیم و اگر بخواهیم این مهم را با جهاد تبیین آن زمان تطبیق بدهیم، باید بگوییم دشمن تبلیغ و علیه دین اسلام، قرآن و اهل بیت پیامبر (ص) برنامه‌ریزی می‌کرد، اما حضرت زینب کبری (س) با خطبه‌های خود توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه این‌روزها دشمن در یک جنگ ترکیبی تلاش می‌کند به‌ویژه در فضای رسانه‌ای که در اختیار دارد دروغ را برجسته کند تا امید را از جامعه ما بگیرد، گفت: هدف اصلی از بازدید مجموعه شهیدمفتح این بود که ائمه جماعات، واقعیت‌ها را از زبان مدیران نیروگاه بشنوند و ببینند و به گوش مردم برسانند که وظیفه ما ابلاغ واقعیت‌ها است و اینکه خداقوتی به کارکنان مجموعه بگوییم، چون رزمندگان پیشرفت و فناوری کشورمان هستند.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح نیز در تشریح فعالیت‌های این نیروگاه گفت: نیروگاه شهیدمفتح همانند روزهای اول یک‌هزار مگاوات برق تولید می‌کند که در این راستا مهندسین و تکنسین‌های آن با تعمیرات به‌موقع و بهره‌برداری مناسب، این نیروگاه را زنده نگه می‌دارند.

عبدالمجید دیناروند یادآور شد: پساب شهر همدان از سال 95 به نیروگاه منتقل شده و نیاز این مجموعه را به آب‌های زیرزمینی برطرف کرده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با اشاره به مصرف سوخت مازوت در فصل سرد سال، افزود: نوع سوخت، نه در این نیروگاه و نه در هیچ‌یک از نیروگاه‌ها در اختیار نیروگاه نیست، بلکه متناسب با شرایط کشور است.

دیناروند ابراز کرد: نیروگاه از ابتدای راه‌اندازی 27 حلقه چاه داشت، اما درحال حاضر فقط دو حلقه چاه کار می‌کند و آن‌هم برای مصارف بهداشتی و آشامیدنی است.

وی گفت: در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، برج خشک واحد یک به روش ترکیبی احداث شد تا مصرف آب را به حداقل برسد و این طرح برای نخستین‌بار در کشور با نام جمهوی اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید و 85 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را در پی داشته است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با اشاره به میزان مصرف آب نیروگاه، اضافه کرد: براساس آمار موجود در سال97 به میزان 647 میلیون متر مکعب آب توسط کشاورزان منطقه از چاه‌های مجاز برداشت شده، درحالی که میزان برداشت نیروگاه 11 میلیون متر مکعب آب بوده؛ بنابراین چگونه ممکن است نیروگاه باعث اُفت منابع آبی منطقه بوده باشد؟

دیناروند ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط‌زیست تا کنون بیش از 140 هزار درخت در این مجموعه کاشته شده است که با پساب خروجی از نیروگاه آبیاری می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح بیان کرد: محل احداث نیروگاه براساس مطالعه و نیاز شبکه برق کشور صورت می‌گیرد و هر کجا اُفت ولتاژ وجود داشته باشد، همان‌جا نیروگاه احداث می‌شود و چنانچه نیروگاه در اینجا ساخته نمی‌شد، برق به‌شدت ضعیف می‌شد و این مهم‌ترین منفعت نیروگاه برای منطقه است.

وی در پایان گفت: ما باید این نیروگاه را در به نسل جوان به‌عنوان یک مرکز صنعتی مفید معرفی کنیم؛ چراکه این مجموعه یک صنعت زیربنایی است و بعد از 30 سال فعالیت همچنان به‌عنوان یکی از نیروگاه‌های تراز نخست کشور محسوب می‌شود و این مهم تنها با همت همین جوان‌های بومی به‌دست آمده است.

شایان ذکر است ائمه جمعه و جماعات شهرستان فامنین در پایان از بخش‌های مختلف نیروگاه بازدید کردند و از نزدیک با فرآیند تولید برق آشنا شدند.

 

 

شناسه خبر 72413