شناسه خبر:72351
1402/5/19 12:05:09

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از 308 هکتار مرتع و جنگل در این استان دچار آتش‌سوزی شده است، گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استقرار بالگرد در استان ضروری است.

نخستین نشست هم‌اندیشی با موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «مدیریت دانش» با حضور مدیران ارشد مدیریت دانش وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران کل مدیریت بحران استان‌های فارس، لرستان، مازنداران، کردستان و مدیران دستگاه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و دفتر برنامه برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری، روز چهارشنبه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیگلریان در حاشیه برگزاری این نشست، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش دستگاه‌های مرتبط در راستای جلوگیری از وقوع آتش در مراتع و جنگل‌های استان، اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال 1402 بیش از 304 هکتار مرتع و چهار هکتار جنگل در سطح استان دچار آتش‌سوزی شده است.

وی گفت: استان ایلام با داشتن پوشش گیاهی و منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع و واقع شدن سلسله جبال زاگرس مستعد برای آتش سوزی‌های مهیب است که تاکنون با مدیریت و تلاش مجموعه دستگاه‌های مرتبط تاکنون در این راستا پیشگیری‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: سهم جنگل‌ها از مساحت استان 642 هزار و 667 هکتار معادل 22 درصد است که برای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی نیاز به تجهیزات ازجمله بالگرد می‌باشد.

بیگلریان به راهکارهای مقابله با آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی موضوع و برای کنترل به موقع آتش سوزی‌ها و برنامه ریزی در این راستا به سه مرحله مدیریت قبل از آتش‌سوزی، مدیریت حین آتش‌سوزی و مدیریت پس از آتش باید توجه شود.

 

شناسه خبر 72351