شناسه خبر:72294
1402/5/18 10:15:29

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان از شروع عملیات اجرایی فاز توسعه‌ای این کارخانه در شهرک صنعتی دهگلان خبر داد.

کاوه مفاخری ظهر امرور در نشست با خبرنگاران که همزمان با روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تعامل با اصحاب رسانه همواره به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار متولیان این شرکت بوده است.

وی تصریح کرد: تعامل رسانه با شرکت بارز به‌عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی بزرگ در استان می‌تواند درک درستی نسبت به این واحد در اذهان مردم ایجاد کرده و توانایی و ظرفیت‌های این واحد صنعتی را بیش از پیش معرفی کند.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان افزود: این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه گروه بارز در شهرک صنعتی دهگلان احداث شده و دامنه کاری تولید انواع تایرهای رادیال با بلت سیمی و ظرفیت اسمی آن تولید 36 هزار تن با اشتغال‌زایی 959 نفر است.

مفاخری خاطرنشان کرد: بعد از تصویب طرح در مهرماه 89 در اردیبهشت ماه سال 92 نصب ماشین‌آلات و در سال 96 پروانه بهره‌برداری برای این واحد صادر و بعد از سه سال به ظرفیت کامل اسمی رسید.

وی به نقاط قوت این شرکت در سطح استان گریزی زد و گفت: نیروی انسانی جوان با دانش و با انگیزه سیستم توزین اتوماتیک مواد شیمیایی، میکسر اینترمش برای تولید آمیزه سیلیکایی که تنها سیستم در ایران است، امکان استفاده از سیستم پخت نیتروژنی با فشار بالا به جای پخت با بخار اشباع، دستگاه انجام تست سرعت، سیستم اتوماتیک حمل تایر، قابلیت تست حداکثری یونیفرمیتی بالانس محصولات تولیدی و دستگاه آنالیزی آرپی‌آی را از ویژگی‌ها و نقاط قوت لاستیک کردستان است.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان افزود: سال 98 تا 99 ظرفیت طرح به صورت کامل تحقق پیدا کرد و در سال گذشته با تولید 36 هزار و 615 تن بیشترین تولید را در تاریخ این واحد صنعتی ثبت کردیم.

مفاخری از برنامه‌ریزی برای تحقق تولید بیش از 40 هزار تن لاستیک در سال‌جاری خبر داد و گفت: روند میانگین تولید روزانه در سال مالی جاری 113 تن است و امیدواریم بتوانیم به برنامه هدف‌گذاری شده، رسیدن به ظرفیت 40 هزار تن، برسیم.

وی گفت: گروه صنعتی بارز با داشتن سهم 50 درصدی از تولید تایر در کشور طی سال‌های گذشته همواره لیدر و پیشرو در این صنعت در کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: طی تقریباً دو سال اخیر لاستیک بارز با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از نیروی کار جوان و متخصص و توانمند توانست به جایگاه قبلی خود دست پیدا کند و این روند خوشبختانه با رشد خوبی ادامه دارد.

مفاخری افزود: با آینده‌نگری و دوراندیشی و برنامه‌ریزی که صورت گرفت توانستیم در سال گذشته با تولید 38 هزار و 300 تن تایر رکورد تولید را در تاریخ وجودی تایر کردستان بشکنیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال نیز علی‌رغم تمام مشکلاتی که در حوزه تولید لاستیک در کشور وجود داشت 26 درصد افزایش تولید دارد، گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از 10 هزار تن انواع تایر در این واحد صنعتی تولید و رکورد تولید در 3 ماهه 1402 به دست آمده است.

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان از شروع عملیات اجرایی فاز توسعه‌ای این کارخانه در شهرک صنعتی دهگلان خبر داد و گفت: با اجرای این فاز، 13 هزار تن به تولید تایر و 230 نفر به مجموعه اضافه خواهد شد.

مفاخری گفت: همه نیازمندی‌های یک تولید پایدار از مواد اولیه تا تجهیزات در این واحد تولیدی فراهم است و همین موضوع موجب شده که بتوانیم در افزایش تولید در بهترین شرایط ممکن باشیم.

وی اذعان کرد: از نظر کیفیت، بارز کردستان با دارا بودن گواهینامه‌های کیفی حرف برای گفتن دارد از نظر وضعیت ضایعات و برگشت از بازار هم روند کاهشی داشته است.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: در ضایعات داخل کارخانه و برگشت محصول از بازار تقریباً در حد صفر است و برای اولین بار در جایزه ارزیابی استاندارد شرکت کرد و با کسب دو ستاره نشان داد که به لحاظ کیفیت تولید حرف زیادی برای گفتن دارد.

مفاخری با بیان اینکه این واحد صنعتی کمترین میزان مصرب آب و برق و گاز به ازای هر تن تولید دارد که رسیدن به این جایگاه نتیجه تلاش نیروی جوان این مجموعه است، گفت: در حال حاضر این واحد صنعتی برای 900 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که 100 درصد بومی استان هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت بارز استان کردستان نیز 100 درصد بومی بوده و این افتخار بزرگی برای بارز کردستان است که توانسته در حوزه اشتغال استان به جایگاه قابل قبولی برسد.

وی همچنین از انتقال 35 درصد حساب‌های شرکت بارز به داخل استان کردستان خبر داد و گفت: در صورتی که میزان ارز مورد نیاز این کارخانه تامین شود تا 6 ماه آینده این میزان به 70 درصد می‌رسد.

 

شناسه خبر 72294