شناسه خبر:72260
1402/5/17 11:25:19

سپهرغرب -گروه خبر:رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان مریوان برای شناسایی مقصرین احتمالی این حادثه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: پس از وقوع حادثه تلخ آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان، دستورات ویژه‌ای در راستای تشکیل پرونده، تکمیل روند تحقیقات و شناسایی مقصر یا مقصران احتمالی با قید فوریت به دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و بازرس کل استان صادر شده است.

وی افزود: با هدف صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و انفال، به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور داده شده تا با همکاری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همچنین بازرس کل استان و با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آتش سوزی در این منطقه، اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان تأکید کرد: علت دقیق این حادثه از جهت عمدی یا غیرعمد بودن آن باید به‌صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود و در صورت احراز عمدی بودن این حادثه سریعاً برای عوامل مربوطه پرونده قضائی تشکیل شود.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بر بررسی دقیق و کارشناسی عملکرد تمامی دستگاه‌های مربوطه اعم از اجرایی و غیر اجرایی استان در این زمینه تأکید کرد و گفت: با مدیران دستگاه‌هایی که وظیفه اطفای حریق در این حادثه را بر عهده داشتند و مرتکب ترک فعل و یا مسامحه شده‌اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان ظهر پنجشنبه شروع و روز شنبه با کمک نیروهای منابع طبیعی، مردمی و بالگردهای وزارت دفاع، سپاه و هلال احمر مهار شد.

 

 

شناسه خبر 72260