شناسه خبر:72122
1402/5/14 11:03:01

سپهرغرب-گروه خبر:نخستین موکب بانوان ساوه با عنوان حضرت خدیجه کبری (س) در ساوه افتتاح شد.

 
 
نخستین موکب بانوان ساوه مستقر در نجف اشرف با عنوان حضرت خدیجه کبری (س) در این شهرستان جهت خدمات‌دهی (اسکان و پذیرایی) به زائران اربعین حسینی با حضور خادمین خواهر و برادر این موکب، افتتاح شد.

رئیس هیئت‌امنای موکب حضرت خدیجه کبری ( س) گفت: این موکب با هدف شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و معرفی اسلام ناب محمدی و فرهنگ غنی عاشورا و اربعین و ترویج ارزش‌های قرآنی راه‌اندازی شد.

صنم هدایتی افزود: خدمات‌رسانی رایگان به زائرین اربعین حسینی در نجف اشرف در زمینه اسکان، پذیرایی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و غیره، از محورهای فعالیت این موکب است.

وی بر حفظ جایگاه خادمین موکب تأکید و خاطرنشان کرد: صرف اموال و دارایی برای اهل بیت (ع) منجر به افزایش برکت در زندگی و دارایی می‌شود.

وی موکب را تشکلی دینی با ماهیت مردمی، غیر حزبی، غیر انتفاعی و متشکل از افراد مختلف زن و مرد و با محوریت خدمات‌دهی عنوان کرد.

مدیر اجرایی موکب حضرت خدیجه کبری (س) گفت: حضرت خدیجه (س) بانویی نمونه ازنظر کمالات و فضایل اخلاقی مانند فداکاری، نجابت و سخاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از افراد ماهر و صاحب تجربه، از ویژگی‌های ممتاز این بانو بود.

وی درخصوص نام‌گذاری نام موکب به حضرت خدیجه (س) ادامه داد: الگوگیری از این بانوی نمونه و فداکار در ترویج ارزش‌های ناب اسلامی و دینی و فرهنگ غنی اربعین و عاشورا، از اهداف این موکب است.

هدایتی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین بتوان خدمات مطلوب‌تری به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف ارائه داد.

 

شناسه خبر 72122