شناسه خبر:72006
1402/5/9 09:12:25

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از مهلت یک‌هفته‌ای برای رفع بوی نامطبوع و برطرف کردن مشکلات بهداشتی کشتارگاه طیور شهرستان بهار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، سیدمجتبی حسینی در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه طیور شهرستان بهار اظهار کرد: کشتارگاه طیور بهار ظرف مدت یک هفته باید نسبت به رفع بوی نامطبوع و رعایت نکات بهداشتی اقدام کند، در غیر این‌ صورت طبق دستور قضائی اقدام خواهد شد.

وی افزود: مهلت یک‌هفته‌ای برای راه‌اندازی دیگ سوم پخت ضایعات و نصب تجهیزات کامل برای کنترل و حذف بوی نامطبوع، کاهش ساعت پخت ضایعات و کاهش حجم کشتار (دو هزار قطعه)، ازجمله تصمیمات گرفته‌شده در این جلسه است.

حسینی بیان کرد: درصورت عدم انجام تعهدات از سوی مدیر واحد مذکور، اقدامات قانونی و قضائی ازجمله پلمب و توقف کامل واحد (در حوزه بهداشتی و زیست‌محیطی) اعمال خواهد شد.

در این جلسه علاوه‌بر مشکلات بوی نامطبوع این واحد، مسائلی چون عدم رعایت موارد بهداشتی (محیط واحد و بسته‌بندی مرغ) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به انتشار بوی نامطبوع ناشی از پخت ضایعات مرغ این کشتارگاه در سطح منطقه که موجب نارضایتی مردم شهر بهار شده بود، هفته گذشته پس از بازدیدهای میدانی امام‌جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان بهار از این واحد و ابلاغ تذکرات لازم و نیز دادن مهلت برای رفع بوی نامطبوع، متأسفانه مدیر کشتارگاه اقدام لازم را به عمل نیاورده و موجب پلمب بخش پخت ضایعات این واحد شده بود.

 

شناسه خبر 72006