شناسه خبر:71997
1402/5/8 12:12:55

سپهرغرب -گروه خبر:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: مشکل تأمین پایدار آب شرب روستای مرزیجران با احداث و بهره‌برداری از مخزن 5٠٠ متر مکعبی آب برطرف خواهد شد.

حشمت‌اله عباسی از پایان عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره آب شرب روستای مرزیجران خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور افزایش حجم ذخیره آب در روستای مرزیجران و جداسازی زون‌بندی شبکه توزیع آب در این روستا، مخزن ذخیره آب بتنی با حجم 500 متر مکعب ساخته شد.

وی افزود: روستای مرزیجران در بخش مرکزی این شهرستان و در چهار کیلومتری غرب اراک با جمعیتی در حدود دو هزار و 400 مشترک از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه روستای مرزیجران در پی خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی با مشکل کم‌آبی مواجه شد، اضافه کرد: با اقدامات متعدد مشکلات کم‌آبی این روستا برطرف و رضایتمندی ساکنین فراهم خواهد شد.

عباسی افزود: احداث یک باب مخزن دوقلوی 500 متر مکعبی آب با اعتباری بالغ‌بر 37 میلیارد ریال، ازجمله فعالیت‌هایی است که در راستای بهبود وضعیت منابع آبی، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آب و امکان زون‌بندی شبکه توزیع آب روستا، انجام شد و اکنون در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اصلاح دو هزار و 320 متر از شبکه آب‌رسانی و خطوط انتقال را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در راستای تأمین آب پایدار در این روستا عنوان کرد.

 

 

شناسه خبر 71997