شناسه خبر:71970
1402/5/8 10:28:38

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اتمام 55 طرح نیمه‌تمام شهرستان سقز 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اکبر محمدی صبح گذشته در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سقز، توجه به رشد و رونق اشتغال و تولید و اشتغال را از رویکردهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان دانست و اظهار کرد: با اقدامات عمرانی و تخصیص اعتبار مناسب شاهد رونق در بنگاه‌های اقتصادی و عمرانی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام 55 طرح نیمه‌تمام شهرستان سقز 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تکمیل طرح‌های با پیشرفت بیش از 70 درصد اولویت سازمان در تخصیص اعتبارات در سال‌جاری است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سقز از لحاظ فرودگاه، معادن، تجارت، کشاورزی و خدماتی، اضافه کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های مناسب و لجستیکی برای غرب کشور است و همه بایستی برای ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.

اکبری بر هزینه‌کرد مناسب مانده اعتبارات مصرف نشده، تکمیل هتل ورزش، استفاده از ظرفیت حقوقات دولتی از محل منابع در قالب مسئولیت اجتماعی و عقد تفاهم‌نامه تأکید کرد.

وی یادآور شد: انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان و شهرستان‌ها برای رسوب سرمایه‌گذای و افزایش منابع بانکی بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد، با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نگاه کارشناسانه به توزیع اعتبارات شهرستان، زمینه شتاب‌دهی به توسعه شهرستان سقز فراهم شود.

**اعتبارات عمرانی تا پایان شهریورماه هزینه شود

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان هم با استناد به سخنان فرماندار سقز در اشاره به عقب‌ماندگی‌های شهرستان سقز در شاخص‌های مختلف، خواستار عزم جهادی و دلسوزی مدیران استانی برای افزایش رفاه و آسایش و آبادانی شد.

مجتبی مقیاسی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی از امکانات برای تسریع در اتمام طرح‌های عمرانی استفاده کنند.

وی یادآور شد: تمام اعتبارات عمرانی بایستی به شیوه مناسب تا پایان تابستان امسال هزینه شود و مدیران استانی برای جذب اعتبارات کشوری و تخصیص اعتبار بیشتر با مدیران کشوری رایزنی و مذاکره کنند.

**ضرورت اقدام جهادی برای تسریع در اتمام پروژه‌های عمرانی

فرماندار سقز هم در این جلسه خواستار تلاش برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، فعال‌شدن پروژه‌های آسفالت راه روستایی و تسریع در عملیات، آسفالت 12.2 کیلومتر راه‌سازی انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای، اجرای دیماند برق شهرک صنعتی، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام نوسازی مدارس از جمله سالن ورزشی شهید ترکمن، افزایش فضاهای آموزشی، تبدیل زمین‌های دیم به آبی در ساحل چپ و راست سد چراغ ویس، استفاده از دیگر ظرفیت‌های سدچراغ ویس، احداث منبع پنج هزار مترمکعبی توسط شرکت آب منطقه‌ای و تکمیل منبع آبی دیگر شد.

توان همچنین بر تعریف پروژه توسط شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، اتمام هتل ورزش از محل اعتبارات در نظرگرفته شده در سال‌جاری و پیگیری جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به سقز شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان کردستان در سال 1402 نسبت به سال گذشته حدود 46 درصد افزایش داشته، بر عزم جهادی مدیران در راستای تکمیل طرح‌ها در راستای افزایش رضایتمندی و امیدآفرینی مردم تأکید کرد.

بهزاد رحیمی با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه‌ها با میزان تخصیص اعتبارات همخوانی ندارد بر تکمیل طرح‌ها و هزینه کرد مناسب اعتبارات تأکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تکمیل طرح‌های ملی فرودگاه، سدچراغ ویس، آبرسانی و تکمیل کریدور و بزرگراه‌های تعریف شده در محورهای منتهی به سقز، شاهد توسعه بیشتر منطقه باشیم.

 

شناسه خبر 71970