شناسه خبر:71900
1402/5/4 09:49:31

استاندار مرکزی گفت: محدودیتی در شهرهای جدید استان برای طرح جوانی جمعیت نداریم.

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: اجرای طرح جوانی جمعیت از اولویت‌های اساسی استان است و در حوزه مسکن محدودیتی برای اجرای این طرح نداریم.

وی تصریح کرد: لازم است در اجرای طرح 8 هزار و 100 واحدی اراک ظرفیتی برای جوانی جمعیت در نظر گرفته شود تا جوانان دغدغه‌ای از بابت مسکن نداشته باشند.

توسعه اراک ضروری است

استاندار مرکزی توسعه شهر اراک را امری ضروری دانست و ادامه داد: شهر اراک در مسیر توسعه محدودیتی ندارد، اما لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق برای این مهم صورت گیرد که مسؤولان شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و اداره کل راه و شهرسازی استان باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه در این زمینه اقدام کنند.

مخلص‌الائمه یکی از دلایل گرانی مسکن را عدم توسعه شهر دانست و بیان کرد: توسعه شهر می‌تواند محدودیت‌های زمین را برطرف و از افزایش قیمت مسکن و زمین بکاهد.

استاندار مرکزی همچنین برخورد جدی با مشاورین املاک متخلف برخورد را خواستار شد.

2300 واحد به روش پیش ساخته احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز بر ثبت آمار خانه‌های خالی استان مرکزی ظرف یک ماه آینده تأکید کرد و گفت: اولویت شناسایی خانه‌های خالی با افرادی است که دارای خانه خالی زیادی هستند.

علی اکبر اسدی با اشاره به ساخت پروژه 8 هزار و 100 واحدی بیان کرد: 2 هزار و 300 واحد از مجموع این واحدها به روش پیش ساخته احداث خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز برای تکمیل طرح هشت هزار و 100 واحدی با سه پیمانکار صحبت شده که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

شناسه خبر 71900